Ezt pont nekem modod? Szerintem nálam lelkesebb támogatója nem sok van ebben az országban. :)
Olajnak 15 éven belül vége, még ha találnak is olyan forrásokat ahol 150-200 dolláros olajárnál mehet a kitermelés akkor sem lesz értelme a nukleáris energia mellett amely ennek a pici töredékébe tartozik még most is amikor csak elenyésző része az energiatermelésünknek.
Na ezzel viszont nem értek egyet. Nagyon nem. Nem ezt mutatja a gazdaság. A 140 dolláros olaj nem volt valós. Csak a nemlétező hisztéri táplálta. A rövid csúcs alatt szó sem volt arról, hogy az eddig nem gazadságos forrássokkal csinálni kell valamit. Amint tartósan 100-140 lesz akkor majd lehet megnyitni eddig kiaknázatlan új mezőket. 50 éve közölték, hogy 40 év van hátra. Akkor közölték, hogy 40 év...
Ha nem lennének hülye mindenbe beleavatkozó politikusok, lenne más nevetséges árú szupertiszta és szuperbiztos nukleáris energiánk olyan mennyiségben, hogy télen nyitott ablaknál melegítenénk a lakást sokkal kevesebb áron mint most a büdös foszilis energiaforrásainkal és az ablakot nyitva tartani sem lenne gond mert 100x tisztább lenne a légkör és belsőégésű motorokat is csak a múzeumokban lehetne látni.
Nem értem, hogy az atomerő és belőségésű motor hogyan konvertibilis. Tömegcikként nincs használható elektromos autó. Csak atómerőmű meg nem lehet. Szabályozástechnikai képtelenség.
1. értelmetlen fantáziávilágbeli reményt (pl. napenergia)
Egyes helyeken alternatíva lehet bizonyos szinten, de csakis a tükrös módszer. A napelem fent az űrben esteleg jó, itt a Földön lent egy rossz vicc.
A történelem talán legnagyobb hibája az volt, hogy 19. századi energiaforrásokkal építettük a 21. század gazdaságát és társadalmát... az árát ennek sajnos meg kell majd fizetni.
Ez egész frappáns megfogalmazás, de nem tudok vele 100%-ig egyetérteni. Azért nézd meg a 100 évvel ezelőtti technológiai folyamatokat és a maiakat.
Vagy másik péda. Az ami a II.Vh alatt elsőosztályú repbenzion volt azt ma autóba sem töltöd sőt, már vagy 10 éve nem...
Vagy mit jelentett 90 éve az autó és mit ma.
Vagy mi volt a Wright Flyer és mi a B-747 vagy A-340. Az elv és alap ugyanaz, de a szint egy picit más. A kerék hány ezer éves is? Prímán működik, csak kell lengéscsillapítás és nem kőből kell kifaragva lennie. Máris lehet vele 20 ezer km-et menni, 160-as tempóval és nem földúton zötykölődni gyalogtempóban.