• Botond #256570
    No akkor vasárnap este van, jöjjenek az első benyomások a Grand Ages: Medieval-ról.

    Komoly potenciál van a cuccban, de jelen állapotában játszhatatlan. Az egész játék a termelés és a kereskedés köré épül. Csak itt vmi komoly bug van a balansszal. Építesz egy várost, termelsz benne x dolgot, akkor van egy előállítási költséged. Ez többnyire jóval felette van az eladási árnak. Szóval csak akkor megérős a dolog, ha megveszed gyorsan a saját kereskedőddel és eladod vhol ahol hiánycikk és ha szerencséd van az extra profit fedezi a kezdeti veszteséged. Na most a gond ezzel, hogy az automata kereskedő utak, ha teljesen automaták akkor csődbe visznek, és ha kézi finomhangolású technológiát kifejleszted és egyesével beállítod, hogy hol mit mennyiért vegyen és hol mit mennyiért adjon el, nos akkor is csődbe mész. :D A baj ugyanis, hogy a min-max árak nem állíthatóak szabadon, vagyis nem tudsz nagyon olcsón venni és nagyon drágán eladni, nem tudsz nyerészkedni automata trade routeal, még akkor sem ha rászánsz 1-2 órát és finomhangolod a rendszert. Ugyanis, van a legalapabb alapanyag a fa. Ennek előállítása 33 arany/unit, ha elég van a városban akkor 40ért tudod venni, ha iszonyat túltermelés akkor 27. A kereskedelmi utaknál a vételi ársáv ahol megveheted az 34-40 között van. 40ért már nem veszi meg. Vagy mégis. Attól függ milyen kedve van. Jól tervezhető így egy trade route, nem? :)
    Na de visszatérve a termeléshez, szóval ha tuti akarsz menni akkor annyit kell termelned, hogy stabilan 27 legyen a városodban az eladási ár (33ért állítod elő!!!), és a nagyon nagy pluszt kell elhordanod más városokba és elpattintani 68ért (ez a max ár, amikor 1 darab sincs vhol és éppen építkezni akarnak, és kell, azonnal felhasználják). Kicsit eladsz, máris leesik 40re, ami még mindig jó lehetne, hiszen 33ért állítottad elő, és 27ért vetted, de itt bejön az előbbi faktor, hogy 40ért vagy eladja az automata vagy nem, de ha el is adja, leveri 39ig, és ott már nem adja el, mert az eladási ár alja 40. Szóval a 33ért előállított 27ért vett cuccot nem tudod elsütni 37ért, hogy még mindig profittal szállj ki. Persze közben csődbe mész, mert ahhoz, hogy egyáltalán 27es eladási ár megjelenjen folyamatosan kell gyártanod 2-300 egységnyi fát, aminek a 33/db bukóját kellene megkeresni az eladott cuccon. Lehetetlen.
    Plusz mivel ilyen bugos az automata trade, így a nyersanyag behordás se működik megbízhatóan, szóval nem tudsz egy olyan rendszert kiépíteni, hogy x városban termeled a fát (meg egyebeket), a másik városban meg sót (ehhez fa kell) és a húst (ehhez kell a só), mert a fa áthordás nem megbízható.

    Komoly potenciál van a cuccban, már írták is a fejlesztők, hogy jön egy balansz patch erre a gazdasági gondokra, az remélem megold mindent. Nagy csoda nem kell, a termelési költségeket kell lejjebb venni 20%-al, meg ki kell venni a lekorlátozást az automata trade route árakról és akkor csodás lesz.

    Karácsonyi 75%-os leárazásra tökéletes lesz addig várj vele, addig fizetős bétatesztelem. :) (by Tinman)

    És ne feledjétek, pénteken heroes7 review! :o

    /szerk: 11 órám van a cuccban, csak open worldöt nyomtam, kampány lehet jobb, azt még nem próbáltam
    Utoljára szerkesztette: Botond, 2015.09.27. 18:36:59