"Egyértelmű, hogy sok előnye van az Early Access modellnek, de fennáll a lehetősége annak is, hogy a fejlesztők megszegik a vevőknek tett ígéretüket" - írta Walker. "Nem különbözik ez a játékiparban használt más modellektől, mint pl. a Kickstarteren, közösségi támogatással történő finanszírozás, vagy a szezonbérletek árusítása a DLC-khez - a vevő mindegyiknél előre fizet az ígért tartalmakért."
"Az egyik lényeges különbség az említett modellek és a Steam Early Access programja között a konkrét megjelenési dátum hiánya: az Early Access keretein belül egy játék elméletileg határozatlan ideig fejlesztés alatt állhat és közben eladhatják a vevőknek, míg a szezonbérlet egy meghatározott időintervallumra érvényes, a Kickstarteres projektek pedig becsült megjelenési dátummal rendelkeznek."
"Az Early Accesst eddig nem érte annyi negatív kritika, mint ezeket a hasonló üzleti modelleket. Ellenkezőleg, a Steam Early Access program legitimizálta a Steamen kívüli fizetős béták létét. Érdekes lesz azonban látni, hogy ez problémát fog-e jelenteni a vevők számára, ha folytatódik a jelenlegi trend, amely szerint a játékok hosszú időt töltenek fejlesztés alatt, vagy sosem készülnek el."