-
#223814
Dead Rising 3
Hmmm. Elsőre tényleg agyatlan csőgyakásnak tűnt ez a dead rising 3. Azonban ahogy az ember jobban megismeri, kiderül hogy rengeteg tennivaló van:
Eleve vannak a túlélők. Vannak akiket csak meg kell menteni és elhúzzák a csíkot és vannak a mellékquest-ként is megjelenők, akiknek valami hasfájásuk (jaik) vannak, így több fázisból/pontból kell megoldani, hogy veled tartsanak és el kell őket vinni ÉLVE a safehouse-ba és ott becsekkolni őket a többiek közé. Idővel egyre többen lesznek és missziókra is magunkkal vihetünk egyet-egyet stb. Bár szerintem kétesélyes, mert kinyírhatják őket.
Vannak a blueprintek, amiket meg kell lelni és sokszor ezek igen hirig csatákhoz vezetnek. A blueprintek alapján lehet spéci kombó fegyókat és járműveket alkotni, ha megvannak a hozzávalók (illetve a safehouse-ban simán fel is vehetők bármikor). Sokszor komoly fejtörés eljutni egy ilyenig,kell sunyizni, vagy harcolni, mászni, kúszni, figyelni, ravaszkodni.
Rengeteg jármú van, nagyon lehet velük zúzni, ha az ember belejön. Amúgy meg gyakorlatilag minden fegyvernek használható, mint rendesen. De ha megtaláljuk a jó helyeket, durva arzenálra tehetünk szert (nehézlőfegyók és spéci közelharci cuccok). Lehet öltözékeket is szerezni (azokat is meg kell lelni) és így hülyén öltöztethetjük karinkat, ahogy jólesik.
Vannak randa sorsú halottak, akiket ha meglelünk és kiderítjük hogy mi történt velük, szép adag pp-t kapunk és jó cuccok is szoktak arrafelé lenni. Ezek sem 1xűek.
Aztán vannak a valódi mellékquest-ek (nem csak túlélőmentés), amik elég változatosak tudnak lenni. Sőt némelyik kifejezetten vicces, vagy tanulságos, hasamat fogtam rajtuk. Meg sokuk nem is olyan könnyű, sőt. Vannak ezekből is komolyabbak, jó kis cut-scene-ekkel stb. Növelik a filmszerűséget.
Az RPG szerű skillpontos fejlesztése nagyon jó a karinak, tényleg van értelme és a saját szájízed szerint tudod fejlesztgetni őkelmét.
A harc faja, meg lehet tanulni, kombókat is, egyre újabbakat, plusz skillek, ability-k, spéci fegyók (némelyik nagyon durva). Iszonyat gyaksikat lehet rendezni, sima ámokfutás. Az ellenfelek folyamatosan nehezednek, egyre durvább fajták jönnek és a számuk is nő, sokukkal rendesen párharcot kell már vívni. Pláne éjjel. Viszont ellentétben a state of decay-jel, azé itt szépecskén, kényelmesen meg lehet őket ölni erővel és taktikával, nem olyanok, int a dagik ott.
Fősztori is vicces, idióta karikkal, jópofa részekkel, bár elég zavaros.
Kicsit olyan a játék, mint a Saints Row-k, sokszor déjá vuem volt. De nagyon.
Coop-ban faja a cucc, jól lehet egymást segíteni, bár egymást is le lehet ütni (ez a túlélőkre is igaz), ez idegesítő tud lenni, bár reális.
A város szépen ki van dolgozva, murva részletes néhol és lehet kutakodni, ötletesen van összerakva a terep (sőt idegesítően). + Vannak katonai egységek szétesve/halva helikopterrel, teherautókkal stb., néhol még élő bandák, ami kell.
Szal. engem meglepett ez a játék, mert amilyen szarul indult, olyan kellemesen el lehet benne merülni, felfedezni és saints row módra tápolni magunkat. :D Nomeg irtózat csatákat vívni a hordák ellen.
Ami továbbra sem tetszik, hogy az idő bezony telik druván (én casual-ban tolom). Állítólag más-más játékmódban máshogy (pl. competionist-ban lassan), de telik azé és ez buziság. Ezzel be lehet szopni. Meg sok dolog eleve időre megy (hiszen meghalnak a zemberek is) és nem tudunk hatfelé szakadni.
Technikailag vannak problémák a játékkal, de ezt már mindenki tudja. Majd patch-elik (vagy senem).
Kellemes csalódás/10