Lotus Omega
  • Ritschie
    #42
    Nekem is volt balesetközeli élményem.Súlyos balesetet szenvedtünk egy Opel Asconával.Túléltem.De egyébként a biztonsági dolgokról pár szót ha esetleg szabadna:
    Top Gear világszinten elismert komoly múltú versenyzők által vezetett autós tesztműsor.Ott is megmondták a "szakik" : ABS, ASR, Electronic Road Control, ESP, AIR BAG, stb mind mind a városi közlekedésben résztvevő szabálysan haladó emberek védelmét szolgáló eszközök, melyek a sérülések mérséklését segítik.T!iff aki nagy szaktekintély az autóvezetés terén megmondta 150km/h felett ezek már csak "halottnak a csók" szinten vannak.Természetesen hozátette, hogy ott is esély javító, de már koránt sem biztonsági tényező!Erre egy példa:
    Biztosan sokan emlékeztek a végzetes szentendrei balesetre, ahol Szentendre felöl pestfelé egy Land Rover terepjáró 160km/h sebességgel haladt, miközben összeütközött a szemből szintén 160km/h-val haladó Mercedes tipusú gépkocsival.Az eset nagy visszhangot keltett akkoriban.Mind a 2 autó szinte új volt!Az összes autas mind2 autóban bekapcsolt övvel utazott, az összes légzsák nyílt, és biztonságos prémiumkategóriás autóról beszélünk!Mégis mindenki azonnal a helyszínen életét vesztett kivétel nélkül.Ebből csak annyit akartam kihozni, hogy nem az öreg autón múlik, hogy túléled e, és nem is a biztonsági eszközökön!Az öreg Asconával utasként szenvedtem el a balesetet, mikor leszorítottak bennünket és a szakértői vélemény szerint oránként 110km/h sebességgel vasoszlopnak ütköztünk.Rengeteg életveszélyes sérülés ellenére túléltem, és itt vagyok.Mindenesetre jól eltértünk a tárgytól.
    A Lotus Omega akkor is egy kuriózum, és a hozzáértők számára kincs, míg a hozzánemértőknek, csak egy öreg szar.