qK0ZIKA.jpgHivatalos Honlap | Hivatalos Fórum | Aerosoft | OMSI 2 Steam-en | OMSI SDK | OMSI+
Spoiler használat | Linkek beillesztése | Videó beszúrása | Képek beszúrása

OMSI The Bus Simulator 1 & 2 Topik


SZABÁLYZAT

Warez, vagy OMSI-hoz szorosan nem kapcsolódó témában látogass el ide:
OMSI 1 & 2 OFF, WAREZ TOPIC

  • zorba3333
    #868
    Sziasztok!

    Sokak számára fejtörést jelent néhány funkció beállítása. Készítettem egy hosszabb lélegzetvételű összefoglalót, a leggyakrabban felmerült kérdéskörökből, amelyben részletesen leírom a beállítási lehetőségeket, valamint a hozzájuk tartozó magyarázatokat.

    Ez az összeállítás elsősorban azoknak készült, akik most találkoznak először a játékkal, és fogalmuk sincs, hogy mit hogyan kell csinálni.
    Ezért kérek minden profit, illetve azokat, akik már "nagyban" játszanak, hogy ne trollkodjanak a terjedelem, és szájbarágó stílus miatt, mert első körben mindenkinek meg kell ismernie a játékot, még annak is, aki mára már teljesen profinak érzi magát. Ezzel az összeállítással abban kívánok segítséget nyújtani a kezdőknek, hogy ne kelljen "ezerszer" kérdezniük, hanem egy helyen megtaláljanak néhány olyan fontos információt, ami a legtöbbször szokott gondot okozni.

    Jegyeladás: Option/General/Ticket selling:
    Itt megadhatod, hogy:
    • None (nincs eladás)
    • Easy (Könnyű – kezdő szint)
    • Advanced: (Haladó – gyakorlott szint)

    Menetjegy kiadása:

    • Automatikusan: „T” billentyű megnyomásával.
    • Manuálisan: Gép nélküli variációnál, az egér bal gombjának megnyomásával történik a megfelelő jegyre kattintva. Amennyiben ezt a megoldást választod, figyeld az utas kérését, mert nem mindegy, hogy milyen jegyet adsz neki. Kezdetben érdemes a program segítségével eladni a menetjegyet, főként, ha nem beszélsz németül.
    • Manuálisan: Jegykiadó gép segítségével: Pl.: (SD220-SD77)
    (A végállomásokon álló motornál is tudsz jegyet eladni, csak a gyújtás „E” legyen ráadva, mert különben nem működik a jegykiadó gép!)

    Jegyeladás szempontjából csak a sárga gombok aktívak: (Balról-jobbra, oszloponként haladva a következő jegyek adhatóak ki)

    Bal oldali sor felső „üres” sárga gomb: Inaktív, nem használható!
    Bal oldali sor második gomb: 9 Márkás (DM) napijegy
    Bal oldali sor harmadik gomb: 5 Márkás (DM) napijegy
    Bal oldali sor negyedik gomb: 10 Márkás (DM) napijegy
    (Ezek a jegytípusok egyazon közlekedési cég, adott településen közlekedő, más-más helyi viszonylatokon üzemelő járataira szólnak. Bármelyik helyi viszonylatban közlekedő járaton megvásárolható valamennyi helyi járatra szóló napijegy. Nem úgy mint itthon.)

    Középső sor első gomb: 1,70 Márkás (DM) (Itthon szakasz, a németeknél rövid távú jegy) általában 3 megállótávolságra szól(t).
    Középső sor második gomb: 2,70 Márkás (DM) menetjegy (1 odaútra szóló jegy, az utazás megszakítása nélkül)
    Középső sor harmadik gomb: 15 Márkás (DM) kombinált napijegy (a helyi járatok valamennyi viszonylatára érvényes napijegy)
    Középső sor negyedik gomb: 7 Márkás (DM) kombinált, de korlátozott napijegy (Meghatározott viszonylatokra szóló, vagy időponti korlátozással rendelkező napijegy)

    Jobb oldali sor első gomb: 1,20 Márkás (DM) jegy, egy megállóra
    Jobb oldali sor második gomb: 1,70 Márkás jegy
    Jobb oldali sor harmadik, és negyedik „üres” gombja inaktív, nem használható.

    Ha téves gombot nyomtál meg, akkor két módon javíthatsz:
    • Megnyomod a helyes jegytípust kiválasztó sárga gombot. (A játékban megengedett)
    • Az alsó sorban az érték bevitelére szolgáló szürke gombok alatti piros „C” betűs gomb megnyomásával törölsz, majd megadod a helyes jegytípust a sárga gombok valamelyikének segítségével.

    Menetjegy kiadása: Jobb szélső gombsor alsó hosszú (dupla) gomb megnyomására történik.

    Visszajáró pénz:
    Az utas a jegyért nem mindig pontos összeggel fizet, tehát vissza kell adnod a visszajárót neki.
    Ezt kétféleképp teheted meg.
    • Automatikusan: CTRL+T billentyűkombinációt használva a program automatikusan a pontos összeget adja vissza az utasnak.
    • Manuálisan: Az érmetároló kazettán lévő kis füleken különböző összegek szerepelnek. Ezekre kattintva az általad kiszámított, és visszaadni kívánt pénz megjelenik a kis tálkában.

    Fűtés:
    Alapfunkciók: Az egér középső gombját nyomva tartva tudsz szabadon mozogni a fülkében.
    A műszerfal jobb oldalán alul találsz egy panelt 4 függőleges csúszkával.
    Ezek közül a második (piros színű) a lényeges. A kart állítsd időjárástól, és hőmérséklettől függően középre, vagy a legfelső, piros állásba.
    A másik három karral állíthatod az áramlások irányát, illetve, hogy kívülről szívja a levegőt, vagy a belső tér levegőjét keringesse a rendszer. (Jelen esetben nincs jelentősége)

    Ezután a panel fölött a műszerfalon találsz egy hosszúkás fekete kapcsolót, amit az egér bal gombjával rákattintva kapcsolhatsz be. Ez indítja el, és állítja meg a fűtőmotorokat. Ez a megoldás csak a régebbi, kerek lámpás SD típusnál van így.

    Az újabb típusoknál (kockalámpás) a km órától jobbra lévő kapcsolósorok második sorában találod a különböző fűtési módok kapcsolóit.
    Természetesen a csúszkákat itt is be kell állítani, mint a régebbi típusnál)
    Balról az első gomb: állófűtés kapcsolója. (Álló helyzetben, a motor működtetése nélkül egy beépített általában dízelüzemű kályha segítségével fűti fel a vizet, ami egy keringető szivattyú segítségével a radiátorokon, vagy hőcserélőkön keresztül keringetve fűti az utasteret. Létezik olyan verzió is, ami un. száraz rendszerű. Itt nem a vizet melegíti a kályha, hanem a levegőt, és ezt a forró közeget egy magas fordulatú ventilátor segítségével juttatja be a rendszer az utastérbe. (A játékban szereplő autóbusz típusokon a valóságban vizes rendszerű kályha van.)

    A kis fekete forgatható kapcsoló, az állófűtés kapcsolója mellett, jobbra:
    Páramentesítő motor kapcsolója, és egyben az intenzitás mértéke is ezzel szabályozható. (Egérrel működtethető)

    Balról a második gomb: Fűtőmotorok kapcsolója. Ezzel tudod elindítani az utastéri fűtőmotorokat.

    Balról a harmadik gomb: Vezetőfülke fűtése

    Balról a negyedik, és ötödik gomb: Ablakfűtések.

    A hőmérséklet aktuális értékét leolvashatod a műszerfal mellett jobb oldalon a szélvédő előtt
    elhelyezett készülékről.
    Amennyiben nagyon meleg van a buszon a következőket teheted:
    • A fűtéspanelen a második (piros) színű csúszkát állítsd a kék mezőre, majd kapcsold be a ventilátorokat.
    • Menj be az utastérbe "S", és nyiss ki pár ablakot. (Menj rá az egérrel a fölső kis ablakra, és bal gombbal nyithatod, és zárhatod őket.)

    Kormánykerék "eltüntetése":

    A műszerfal jobb átláthatósága érdekében a kormányoszlopra történő bal egérgomb kattintással a kormánykerék "eltüntethető". Újabb kormányoszlopra történő kattintáskor ismét a helyére kerül a kormány.

    Baleset:

    Amennyiben balesetet okozol, akkor a felső menüsorban (Alt gombbal előhívható)lévő "Police" gombra kattintva ismerheted el a vétségedet. Amennyiben ezt elmulasztod, és elmész a helyszínről, rövid időn belül kapsz egy üzenetet, miszerint nem voltál korrekt, hogy otthagytad a helyszínt, illetve nem úsztad meg, mert nem volt nehéz azonosítani a buszodat.

    Ajtók működtetése:

    A megállóba érve először a numerikus billentyűzeten lévő " - " gombbal aktiváld a megállóféket. Ezután szintén a numerikus billentyűzeten a " * ", és a " / " gombokkal, külön - külön nyithatod az első ajtó szárnyait.
    Bezárásnál ugyan ez történik csak visszafelé. Ahhoz, hogy eltudj indulni, oldanod kell a megállóféket (num. " - ")
    A hátsó ajtó úgynevezett engedélyezős rendszerben működik.
    (Egy fotocella vezérli az ajtókat, amelyet egy mozgásérzékelővel, és egy elektromechanikus jeladóval kötöttek össze, ami vezérli az ajtóelektronikát,az odacsukásgátlót (block system) és a visszanyitásgátlót.)
    A lényeg, hogy neked a játékban automatikusan nyílik, és záródik, nem kell külön kezelned.

    IBIS rendszer:
    Viszonylat, és járat megadása:
    A készülék gombjai segítségével is megadhatóak, de az egyszerűség miatt a billentyűzetről való működtetést ismertetem.
    Első lépésként nyomd le a CTRL-t, és tartsd lenyomva, majd a numerikus billentyűzeten nyomd meg a " * " gombot.
    (Ezzel úgynevezett fogadó módba állítottad a gépet.)
    Tartsd továbbra is lenyomva a CTRL gombot, és a numerikus billentyűzeten lévő számokkal add meg a viszonylat számát amin közlekedni szeretnél. PL.: ha a 76-os busz szeretnéd vezetni, akkor a viszonylatszámot így add meg: 07600, majd nyomj egy Enter-t szintén a numerikus billentyűzeten.
    Most már megvan a viszonylat, állítsuk be, hogy a kezdő, vagy a végpontról induljon a járat.
    Ennek a megadásához ismét tartsd lenyomva a CTRL billentyűt, és a numerikus billentyűzeten nyomd meg a " / " jelet, majd gépeld be hogy 01, vagy 02 attól függően, hogy honnan szeretnél indulni.
    Az előző 76-os példánál maradva ez a következőket jelenti: ha 01-et ütsz be, akkor "Einsteindorfból mész Krankenhaus-irányába. Amennyiben 02 kódot ütöd be akkor természetesen fordított a sorrend, tehát Krankenhausból mész Einsteinsdorfba.
    Az újabb (kockalámpás) típusokon lévő IBIS gép már "okosabb" mint elődje. Itt már nem kell külön beállítani sem a járatkódot (Iskolabusz, Utasokat nem szállít, stb), sem a járatszámot, mint a régebbi (kerek lámpás) kocsiknál rendszeresített, a szélvédő fölött bal oldalon elhelyezett kis eszközzel, mert a gép már tudja.

    Miután ezzel készen vagy a képernyőn lévő felső menüből válaszd ki a kis papírlapot ábrázoló ikont, és válaszd ki ( az előző példánál maradva a 76-os viszonylatot, majd az alatta lévő legördülő menüből az 1-est. Válasz egy indulási időpontot, és OK!

    Ezzel gyakorlatilag mindennel készen vagy, már csak időben be kell állnod a megállóba, beszállítani, és már szállíthatod is az utasaidat.


    Bízom benne, hogy az összefoglaló elolvasásával, már mindenkinek sikerül élvezni a játékot.

    Eseménymentes gurulást mindenkinek:))