Hivatalos Honlap | Hivatalos Fórum | Aerosoft | OMSI 2 Steam-en | OMSI SDK | OMSI+ Spoiler használat | Linkek beillesztése | Videó beszúrása | Képek beszúrása
OMSI The Bus Simulator 1 & 2 Topik
SZABÁLYZAT
Warez, vagy OMSI-hoz szorosan nem kapcsolódó témában látogass el ide:
OMSI 1 & 2 OFF, WAREZ TOPIC
-
sanyicks #2333 De bizony bizony az, olyan lekerekítések, finomítások vannak, amiket talán néhány centiről nézve látni lehet, csakhogy egy játékban nem nézzük ilyen közelről.
pl a képeken az űléseknél meg vannak csinálva 3d-ben a bevágások? Nagy hiba, textúra bőven elég. A kapaszkodók ablaksarkok is túl vannak kerekítve
Mondom, a nagy techdemo gépevő játékokban a főkarakterek jóval bonyolultabb organikus emberi teste (tele ívekkel) van 300k körül, egy busz pedig jóval egyszerűbb, sok sík felülettel.
Értsd semmilyen profi játékba készülő modell nem nagyon megy túl 300k-n, járművek még 100-kn sem.
Biztos vagyok benne, hogy egy játékban jellemző nézetet beállítva, valami butító modifiert rátolva, (pl pro optimizer) töredék poligonszámmal nem lehetne észrevenni különbséget.
Arról nem is beszélve hogy mi az hogy poligonszám? Egy poligon, mint ahogy a neve is sokszög, a sokszög azt jelenti akármennyi lehet 100 szög, és 3 szög is. Márpedig a gpu-k és a játékokba bekerülve is, natívban 3 szögekkel dolgoznak, csak 3szögekkel. Minden amit egy játékba exportálunk, trimesh-re bomlik vagyis a sokszögek 3szögekre bontódnak fel, ha nem is az exportkor de feldolgozás során valamikor biztos, ugyanis egy gpu nem tud polymesh-el számolni.
Így tehát egy modell részletességét és teljesítményigényét inkább a triangles számmal lehet leírni mert mint írtam a poligon egy tág fogalom.
Bizony a játékba modellezés, nehezebb mint az általános render -> filmbe mentős dolog, mert a játékoknál sokkal jobban észnél kell lenni a részletek modellezésénél, mert valós időben kell megjelennie, nincsenek órák a renderelésre, és úgy kell megcsinálni hogy csak a felhasználásnak megfelelő részletek legyenek rajta, és ahol lehet akár olyan trükköket alkalmazni amivel a dolog szebben néz ki mint amilyen. Pl az igazán jó textúrák olyat tudnak kihozni egy 50k háromszöges modellből, hogy jobban néz ki mint egy 1000k háromszöges gyengébb textúrákkal.
pl ez olyan gázul néz ki?
vagy ez (nem kész modell, de 3szögszámban már nem várható nagy változás)
Lehet tippelni a 3szögszámra.