• Alvarez999
    #153
    "Nem a nyomaték miatt, hanem azért, mert minden motornak van egy használható fordulatszám-tartománya. Egyszerűen ez a tartomány túl kicsi ahhoz, hogy nullától 80 km/h -ig folyamatosan hajtsa a kocsit."

    Akkor mit szólsz a Tesla Roadsterhez? Abban egy egyfokozatú 8:1 arányú áttétel van, és az elektromotor ezzel átfogja a 0-tól 200km/h-g terjedő tartományt. Vagyis nincs sebességváltó, csak egy fix lassító áttétel, közvetlenül a kerékre szerelt motoron. Mindeközben 3.7 s alatt gyorsul 0-ról 100-ra (na jó, 97-re).

    Bizonyára még nem vezéreltél elektromotort igen széles fordulatszám-tartományban úgy, hogy eközben nagyjából fix legyen a nyomaték is. Én megrendelésre terveztem és építettem több ilyen vezérlést. :) Ha nem is a Teslának. A bűvös szó az impulzusszélesség-moduláció (PWM).