Globális pénzügyi válságról realista szemszögből, összeesküvés elméletek nélkül
  • [NST]Cifu
    #521
    Általános iskolába szerintem erős lenne, de középiskolába már bőven beleférne egy alapvető gazdasági oktatás.

    Egyébként ha jól tudom, azt semmi sem tiltja, hogy például egy osztályfőnöki órán ilyen témákat érintsen az osztályfőnök. Anno középiskolában (1992-1996) nálunk is volt olyan, hogy az osztályfőnök egy katolikus papot hívott be, akivel a vallásról, teológiáról lehetett beszélgetni (ez sem szerepel tantervben). Az adott tanártól függ, hogy ki mit tart fontosnak...

    Ami viszont a másik felét illeti, azt nem az átlag embernek kell látnia, hogy egy gazdasági modell működik-e, avagy sem. Vannak erre hivatott szakemberek, akiknek az a dolguk, hogy az ilyesmi feltűnjön (megj. voltak ilyenek). Ahogy az autószerelő is azért felel, hogy a kezei közül kiadott jármű ne essen szét két perc múlva, a pék pedig azért, hogy a kenyér ne legyen ehetetlen.

    Ahhoz meg továbbra is úgy vélem, hogy első sorban józanságra van szükség, hogy lássa, hogy az ő előtte álló lehetőségek valósak-e vagy sem, tud-e élni velük, vagy kockázatot rejtenek magukban, amelyeket már nem éri meg felvállalni. Itt az emberi gyarlóság az, ami problémát okozhat.

    Ha meg valakit érdekel a téma, az internet korában könnyedén találhat egy olyan embert / oldalt / fórumot, ahol szájbarágósan el tudják magyarázni mit és hogyan. Az önképzés/tanulás az élet része, ezt kell elsajátítani. :)

    Ami a filmet illeti, abból a szempontból nagyon jó, hogy könnyen értelmezhetően és jól illusztrálva mutatja meg azt, amit amúgy már sokan sok féle képen leírtak. De ha valaki értelmezni akarja, akkor úgy kell kezdenie, hogy angol nyelv megértése, legalább középfokon. :)