#520Sőt, a középiskolás hugom, aki a Schulek Frigyes Építőipari Szakközépiskolába jár, és építészmérnöknek készítik fel, tőle tudom, hogy még csak hírből sem ismeri a deriválást, integrálást.
Középiskolásnak miért is kéne? Én matek szakos voltam és utolsó évben valamikor tavasz elején volt róla szó, de ott sem sokat. Annyi volt, hogy egyetemen nekem nem volt új, csak máshogy vezették le.
Nem tanulnak semmi féle diszkrét matematikát, vagy analízist, csak hallomásból ismeri a komplex számokat.
Középiskolában komplex szám? BME gépészkaron 2. féléves matek anyag volt nekem úgy, hogy heti 8 matekom volt.
Az ikertesó építész. Két félév matekjuk volt het 4 órában. Vicc. Az építőmérnök az én időmben asszem 4 félévig és heti 6 matekkal tolta (4 előadás 2 gyakorlat).
Az én időmben, a gimiben, addig el sem engedtek az érettségire, amíg ezekkel a dolgokkal nem voltál tisztába.
Mennyi idős is vagy te? Mert a deviálás / integrálás nem gimis törzsanyag vagy alsó hangon 20 éve... Szerintem nincs is értelme, hogy az legyen. Valóban csökken a szint, de matek kapcsán tényleg semmi értelme az átlaggimisnek ilyet nyomi. Matek fakton és emelt szinten mehet.