Bakelit lemezekről, gyűjteményekről,egy elfeledett korszakról
  • Zephyr Retiring
    #499
    Mert?
    Te mondtad, hogy illúziótól hagyom magam becsapni.
    Igen illúzió a 3D-televíziózás. Percig sem vitatom.
    Igen. Ha a Ti szemszögetekből nézzük, akkor illúzió az 5.1 és több.akármi társaik is.
    Csak a probléma az, hogy Ti azzal dobálóztok, hogy a térhatású hang maga az illúzió. Meg a valóságban az amúgy sem úgy szólna.
    És?
    Miért? Azt hiszitek hogy a sztereó a valóságban úgy szól, ahogy azt a lemezjátszóról hallható?
    El kell szomorítsalak benneteket.
    A koncertfelvételek kivételével egy stúdiófelvétel sem szól természetesen. Hiszen pont emiatt hívjuk stúdiófelvételnek.
    És ha már itt tartunk, hogy természetes hangzás...
    Nem lenne jobb egy koncertfelvételt mondjuk 4 sarki mikrofonnal rögzíteni 4 különsávra, majd ezt a felvételt 4 sávon 4 hangfallal visszahallgatni? (illetve 5-el, mert van egy woofer is a mély hangtartománynak külön)
    Ha már illúzióról és természetességről beszélgetünk.
    Jómagam (is) és gondolom Ti is nem egy koncertfelvételt hallgattatok már sztereóban.
    Hol hallottátok a mögöttetek éneklők és sikongatók hangját?
    Megmondom: jobbról balról és előről.
    De sohasem hátulról, mint a valóságban.
    Miért?
    Mert ilyen a kétsávos sztereó keverés, ami továbbra sem csak a természetes hanghatást hivatott szolgálni, hiszen nem egy felvételen hallható két vagy több emberi párbeszéd, ami igenis csak az egyik majd a válasz csak a másik oldalról hallható.
    De mi van, ha négyen állnak ott. És négyen négy irányból beszélgetnek egymással?
    Biztos, hogy egy ilyen zenéhez két hangszóró is elég csupán?
    Nem életszerűbb lenne 4 hangszóróból hallgatni?