Bakelit lemezekről, gyűjteményekről,egy elfeledett korszakról
  • narumon
    #1512
    "Az még lemaradt, hogy digizni asztali ketyerékre mindig jobb hangzást produkál mint ugyanolyan kHz/bit-en PC-re."

    Nyilván nem mindegy milyen eszközökről beszélünk, de általánosságban szokás szerint nem értek egyet :)

    "Egyes fullextra kategóriás soundcardok esetleg tudják még ezt a jobb szintet súlyos ezrekért produkálni."

    Erről van szó. De ha beraksz egy 100e forintos DAT-ot mondjuk az egyik oldalra akkor a másik oldalon sem az alaplapi integrált hangkártyával akarsz ugye rögzíteni (ami szerinted nem rossz - mondjuk én még normálisat nem láttam, már csak azért sem mert egy normális hangkártya ugye drágább mint egy jobb alaplap).

    "Az asztali írók/rögzítők szintén ilyen elven működnek. Az audio deck eleve analóg. Akárcsak szalagos őse. Nem véletlen, hogy a hangstúdiókban még napjainkban is használnak ilyeneket."

    Ez teljesen más tészta nem erről beszélünk.

    "Az asztali audio cd író, a Philips DCC-je, a profibb MD felvevők (atrac IV. szint), és a DAT magnók is a digital-analóg konverzióból kovácsolnak előnyt a PC-s hangrögzítéssel szemben..."

    Izé azt ugye tudod, hogy jelen esetben ADC-ről beszélünk azaz analóg jel digitálissá tételéből. Asztali audio CD írónak a legnagyobb hátránya egyébként az volt, hogy nem grabbeléssel másolta a CD-ket hanem onthefly - ez iszonyatosan nagy hátrány, az utólagos feldolgozás ahol rendelkezésre áll az idő MINDIG JOBB mint az on the fly.

    "Természetesen mindennek csak akkor van értelme, ha a forrásanyagunk kiváló hangminőségű és széles frekvenciatartományú...mint pl. a bakelitlemezek is...ami meg szintén (jééé..) analóg technó :)"

    Így van. Viszont a fent felsorolt eszközök DIGITÁLISAK, és nem analógok. Ugyebár mivel digitalizálásról beszélünk.