• Fbn Lx
    #115
    Így végigjátszva az egészet szerintem szó sincs gyilkosságról meg nemi erőszakról. Nyilván aki nem gondolkodik sokat rajta, a sok hallott sablonos sztori, film, könyv után kapásból ezekre az egyszerű és kegyetlen dolgokra gondol az ember, ha nagyon leegyszerűsítve fogjuk fel az egészet.
    Én gingert nem nagyon tudom hova tenni mondjuk egyáltalán.

    A lányok ne térjenek le az útról, mert csábításba esnek. Már maga az, hogy egy egyenes úton haladsz a nagyi felé, melletted mindkét oldalon erdő - ha nem térsz le, akkor sikertelen a pálya, mert te most egy olyan lány történetét kíséred végig, aki csábításba AKAR esni, és le akar térni az útról. Nem tudsz mást tenni, mint engedni ennek.
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!

    Ruby (nekem kedvencem) például megjegyzi, hogy nem érti, miért nem dohányzik már régóta, hátha attól hamarabb meghalhat. Számára a csábítást (a farkast) az az ember jelenti, aki cigivel kínálja. Vagy olyasminek a szimbolikája ez, mint hogy partnerre talált a saját halálának hajszolásában. Megjegyezte egyszer ugye, hogy "madárijesztő, és sehol nincs madár - bár csak ő is madárijesztőként elhessegethetné magától az idiótákat". A halált hajszoló ember szimbolikája a dohányzó ember, akihez ő maga bújt oda, ergo szerinte ez a fajta felfogás az, ami nem elhessegetni való.


    Carmen megjegyzi a tónál, hogy ha melegebb lenne, most levetkőzne - hátha egy jóképű erdész meglesné őt közben. A favágóra rátalálva incselkedik vele, leveszi róla a sapkát. Folyton a tűzről, az égésről, a vágyról beszél, itt nyilván ő akarja már megtapasztalni a szexet. Mellesleg szerintem ez az egyetlen sztori, ami szexuális töltettel rendelkezik, nem kell mindenbe a szexet belemagyarázni megint csak :]
    Itt egyébként egyértelmű utalás van baltára, fűrészelésre, amikor a nagyi házán végigmegyünk, a szexet a nyögés és fűrészelés hangja kíséri. Fűrészelés, favágás, épp az ártatlanságát vágják ki szegénynek - amikor megyünk a házban, sok piros X-szel megjelölt ajtó: tiltakozás, amolyan "ne lépj be" oda, ugye :] talán mégsem akarta ezt az egészet, amit a következő is szimbolizál: egy szobában a víz mélyén egy fatönk, kivágva, aminek a felső végén egy kiégett gyertya van - eltűnt a láng. az egész ugye víz mélyén, víz mint nyugalom, esetleg könny, bánat. Víz mélyén a kivágott fa, kiégett gyertya: siratja, amit kivágatott és már nem nő újra.
    Az ágyból kinőtt fa a végén - ugye a fa az életet szimbolizálhatja - talán egy új élet (netán teherbe esett?)

    Scarletnél én nem úgy látom, hogy szegény el van nyomva, és az igazi hivatása a művészet lenne. Inkább képtelen megbarátkozni a renddel, a rendezettséggel, fél a szabályosságtól, és a művészet, ami az ettől a félelemtől való megváltást jelentheti, itt ismét a csábításként jelenik meg, ami jelen esetben eltereli a kötelességétől. A végén a házban minden egyéniség és szabályok nélküli, tehát ez számára a saját pokla, és megjegyzi: nem tudna művészet nélküli világban élni. Neki azt a tévhitét kell legyőznie, hogy a dolgokat a művészet tölti meg értelemmel és egyéniséggel.

    Rose pedig repülni szeretne, egyszerűen végtelenül álmodozó. Szereti a ködöt, a ködös tó talán az elérhetetlen álmokat jelképezi, aminek jól beúszott a közepére - szimplán belefullad az álmaiba. Menekül a valóságtól. Ugye, a ház legvégén az örvénylő fantáziája őt magát is felemészti. Ezzel kapcsolatban még segíthettek.
    Robinnal kapcsolatban azt jegyezném meg, hogy a vérfarkason nem látszott egyáltalán, hogy szét akarná tépni. engedte, hogy a hátára másszon, hogy meglovagolja, a temetős jelenet végig azt fejezte ki, hogy Robin nincs tisztában a halál természetével, és folyton játszadozik a veszteséggel. A farkasban is - ahogy mondta is - a nagy, szőrös ölelni való lényt látja. De a vérfarkas ugye a hátára enged, aztán a végén mégis megmar, széttép (ezt nem kell szó szerint venni, hogy fizikai halált halt! - ezt ugye az is alátámasztja, hogy eredetileg egy reális, modern környezetben játszódna, ezért minden irrealizmust metaforaként kell értelmezni, irrealizmus a vérfarkas, a felhőember = metaforák, a metaforák nem okoznak fizikai sebeket)
    "a farkasok csak olyanok mint a kutyák, de a vérfarkasok, azok olyanok, mint az emberek", mondja egyszer.
    a farkas nem ver át, azon látod, ha veszett, mert csak olyan, mint egy kutya. de a vérfarkas (az ember) hagyja, hogy a hátára mássz, hogy meglovagold, aztán mégis széttép.
    A telihold nem kell, hogy a menstruációt szimbolizálja, egyszerűen csak teliholdkor jönnek elő a vérfarkasok - ezt a szimbolizmust (se) értem.

    Mellesleg jelenthet az valamit, hogy Scarletnél a "zongoratanár" ujjbegyeiből jöttek ki a tüskék? Mert ugye az ujjbegyeivel zongorázik az ember.

    Fontos megjegyezni még, hogy a nagyi háza, ami alapból békésen várta őket (békés társadalom), a bűnbeesés után mindig pokollá válik számukra. De maga az, hogy mindig újra a helyes úton találják magukat, rájönnek, hogy merre kellett volna menniük. Egy (leginkább lelkileg) fájdalmas tapasztalat után lehajtott fejjel, megtörve, megszégyenülve térnek vissza a helyes útra. És a bűnük miatt ezúttal a házban nem a nagyi, hanem egy purgatórium várja majd őket, amit a bűneik miatt végig kell járniuk. Ezek a purgatóriumok értetik meg velük igazán a tévutak természetét.