1945-1991 közötti időszak
  • RATCUSTOM
    #40
    #26
    "Egy vadászt mi másre terveznének, mint ellenséges repülő megsemmisítésére?"
    Igazad van, csak gondoltam ha valaki olyan nézi a fórumot aki nem ért a repülőgépekhez, annak is legyen egy kis ismertető, hogy egyáltalán milyen gép ez.
    És tudtommal addigra már úgy gondolták, hogy a legnagyobb harcértékű gépek, a tankerek és AWACS-ek lesznek, bár igaz, hogy akkor még nem sok ilyen gép volt szolgálatban. Miután a B-70 projektet törölték, az oroszok áttervezték a MiG-25-t, hogy más gépek támadására is alkalmas legyen, így a későbbi változatok közül volt olyan ami már csak AWACS és radarok megsemmisítésére volt tervezve.
    Változatok: (a teljesség igénye nélkül)
    prototípúsok:
    -Ye-155 (B-70 ellen)
    -Ye-155-R1 (felderítő)
    -Ye-155-P1 (elfogóvadász)
    -Ye-266 (egy módosított elfogóvadász)

    széria:
    -elfogó vadászok:
    -MiG-25 (legelső változat, B-70 ellen)
    -MiG-25B (SR-71 ellen)
    -MiG-25C (AWACS, radarok ellen)
    -MiG-25D (általános elfogóvadász)
    -felderítők, elektronikus ellentevékenység, stb:
    -MiG-25R
    -MiG-25RB
    -MiG-25RBS
    -MiG-25RBSh
    -MiG-25RBK
    -MiG-25RBF
    -MiG-25BM
    (úghogy a felderítőváltozatai is viszonylag elterjedtek és kifejlettek)

    #27
    hát igen a hajtőmű leállásával sok gép meg tudja csinálni :D, csak sz@rt se ér vele, mert utána katapultálhat. A harcértékéről meg lehetne vitatkozni. Ha 80-85 (amikor a Su-27-et tervezték, berepülték) környékén tört volna ki egy valódi háború, akkor még szinte csak manőverező légiharcok lettek volna és abban szerintem lehetett volna alkalmazni ezt a manővert, illetve a gép manőverezőképességét.

    #29
    a 3. genes gépekről beszélek, mert ugye hidegháborús fórum és akkor még csak ezek voltak, azok között pedig igen jó...