GW2 250 évvel az első rész után veszi fel a fonalat
  • vzajcev
    #135
    Hátha valaki még nem olvasta.

    A Guild Wars 2-ben nem lesznek kifejezetten healer (gyógyító) vagy tank (sebzés felfogó) kasztok, ha pedig meghalunk a játékba, annak szinte semmi következménye nem lesz - árulta el a fejlesztő ArenaNet. Megpróbáltak egy teljesen új utat nyitni az eddigi MMO-kból ismert hagyományos csapatalakítási szokásokkal szembemenve.

    Minden kasztnak lesznek alapszintű gyógyítói képességei és a játékosok még némileg azután is részt vehetnek a harcban (korlátozott effektivitással) miután legyőzték őket. A nagy bejelentés a hivatalos honlapon és egy PC Gamer interjúban (Jon Peters-szel és Eric Flannummal) látott napvilágot.

    A filozófia lényege a gyógyító átdefiniálása támogató kasztra, a tanké pedig irányítóra. "Nem lesznek dedikált healerek, akik csak gyógyítással foglalkoznak majd. Minden karakterosztálynak lesznek majd többé-kevésbé támogató képességei, de egyik sem megy el annyira ebbe az irányba, hogy ne lehessen mellette harcos is." - nyilatkozta Peters.

    Azért döntöttek a változtatás mellett, hogy könnyebb legyen csapatot alakítani és szórakoztatóbb legyen támogató karakterosztályokkal játszani. "Senki nem szeret üldögélni és azt spammelni a global csatornára, hogy 'gyógyító kerestetik'. Túl sokat kell készülődni arra, hogy jól érezd magad, ahelyett hogy jól éreznéd magad." Aki játszott már akár egy MMORPG-vel is, annak ezt az utóbbi mondatot nem kell magyarázni, sajnos nagyon a fején találta a szöget.
    A GW2-ben nem lesz olyan, aki csak a csapat mögött álldogál, a többiek életcsíkját nézegeti és csapkod a "híl gombon". Itt proaktív lesz a támogatás. A gyógyításra akkor lesz szükség, ha már nagyon vesztésre áll a csapat. Nagyobb szerepe lesz a buffoknak, az aktív védekezésnek és a különböző kasztok kombinált összjátékának.

    Ami a legnagyobb változtatást hozza, az a tank szerep felszámolása. A warrioroknak mostantól arra kell inkább figyelni, hogy hárítsák a lövedékeket, megállítsák a támadásokat, mint inkább egyszerűen felfogják a sebzést. Ha életerőnk minden ügyeskedés ellenére (vagy éppen ennek hiánya okán) eléri a nullát, sincs veszve semmi, ugyanis nem meghalunk, hanem átkerültünk "Downed" módba. Ebben az állapotban 4 képesség marad elérhető számunkra. Az egyik egy kiáltás segítségért, amivel együtt jár az is, hogy egy rövid időre sebezhetetlenné válunk.

    "A downed képességek gyengébbek, de adnak egy utolsó lehetőséget a játékosnak, hogy megfordítsa a csata kimenetelét." Egy warrior például hozzávághat egy követ az ellenfélhez, rövid szédelgésre ítélve azt. Egy elementalista meggátolhatja a mozgásban a 'Grasping Earth' képességgel. Ha downed állapotban sikerül megölni egy ellenfelet, összeszedhetjük magunkat és visszatérhetünk az életbe, újra teljes értékű harcosként.

    Ennek fényében meggondolja az ember, hogy vajon egy boss harcnál az addok leverésével érdemes-e a csatát kezdeni, ez is egy újabb taktikai perspektívát nyit. Persze lesznek olyan kasztok akik képesek lesznek azonnal visszahozni egy elesett csapattársat. A warriornak (harcos) például lesz egy olyan képessége (I will Avenge You), amit ha elnyom és megöl egy közeli mobot, akkor a tárasai felkelnek.

    Legyünk akár downed (földre küldött) vagy defeated (legyőzött) állapotban, bárki odajöhet hozzánk csata után és felkelthet a revive képességgel, amit minden kaszt megkap már első szinten. Fontos még, hogy egyik (downed/defeated) sem jár különösebb büntetéssel. Ha rövid időn belül sokadszorra halunk meg, annyi a büntetés, hogy tovább tart a revive. Amennyiben senki nem kelt fel minket, akkor egy minimális mennyiségű aranyért feltámadhatunk a legközelebbi csomópontnál. Nem lesznek idegesítő debuffok, nem veszítünk tapasztalati pontot és nem is kényszerülünk arra, hogy szellem alakban kergessük a hullánkat. "A büntetések halál után csak még frusztrálóbbá teszik azt. Ez nem szórakoztató. Szeretnénk ha minél hamarabb vissza tudnátok ugrani a játékba és jól éreznétek magatokat. Az, hogy legyőztek már elég büntetés, nem kell, hogy másodszor is megkapjátok."