• kvp
    #33
    "Na ezek hogyan közlekednének a levegőben? Már nem csak az utcán nem lennél biztonságban, valaki írta már, mi lenne ha bejönne a nappalidba?"

    Amerikaban is azota lett tobb a haznak utkozeses baleset, amiota nem kell rendes pilotavizsga a kisgepekhez. (elmult 3 evben volt egy vancouver-ben, egy meg newyork-ban) Mindezt ugy, hogy a gepek tenyleg a felhokarcolokat kerulgetik. Az elmult 10 evben pl. ket utasszallitot is vizbe tettek le, mert mashol nem fertek el a felhokarcolok kozott. Az egyik seattle-ben tortent egy boeing-al, a masik meg most newyork-ban egy airbus-al.

    Mindazonaltal az egesznek csak akkor van ertelme, ha mar mindenhoz elterjed az automata iranyitas. Europa folott mar most is szamitogep iranyitja a legtobb repulot es csak a regi elvault gepek, meg a kis sortrepulok nem rendelkeznek ilyen vezerlessel. Ha a tomeges repuloauto hasznalatot valaha is be akarjak vezetni, akkor kenytelenek lesznek teljesen automatizaltta tenni. Europaban mar most is folynak kiserletek arra, hogy minden autot kotelezoen automatava tegyek, tehat az osszes forgalmasabb helyen (varosok, orszagutak) egy szamitogep felugyelne hogy a vezetonek mit szabad es mit nem. (pl. sebesseglimitek betartatasa, forgalommal szembeni haladas megakadalyozasa, stb.)