• terminator122
    #88
    A földi élet az anyagtól elválaszthatatlan ugyan, de mégsem maga az anyag az élet.
    Erre két bizonyíték van.
    1. Az életet nem lehet "megfogni", mert kisiklik a kezünkből. Az élettelen molekulák és az élő sejt között áthidalhatatlan szakadék tátong, s nem értjük mitől válik élővé az, ami még nem él (a molekulák és atomok.). A molekulákat és atomokat képesek vagyunk "megfogni", mérni, definiálni, de azt nem tudjuk mi az élet és hol kezdődik. (A molekulákban még nem, de a sejtben már ott van.)
    2. Amikor eltávozik az élet, a test (az anyag) ott marad, de mégis kimegy belőle valami amit életnek hívunk.
    Mivel igaz az, hogy nem az anyag az élet, így az is igaz, hogy az élet nem anyagi minőség. Ha viszont nem anyagi minőség akkor az anyag nem hozhatta létre azt.
    S hogy miért nem? Nos azért, mert egy fontos természeti törvény a kauzalitás törvénye, megakadályozza ebben.
    A kauzalitás törvénye, az oksági törvény, mely szerint semmilyen okozat nem létezik ok nélkül. Ebből következik, hogy az okozat nem lehet magasabb rendű az oknál. Hiszen ha ez lehetséges lenne, akkor az okozat, az okhoz képest magasabb rendű lenne, és "valami plusszal bírna", s ez "felfelé fejlődést" jelentene, sőt, ok nélküli felfelé fejlődést, hiszen a "többnek", a "plusznak" nem volna az okhoz semmi köze, ez viszont lehetetlenség.
    A világosabb megértés érdekében nézzünk két példát:
    Ha x erővel meglökök egy golyót, akkor a golyó sebessége (mint okozat) nem lehet nagyobb, mint az azt kiváltó erő (ami az ok), hiszen ha ez lehetséges lenne, akkor az okozatban található plusz, amivel rendelkezik (ez esetben az, hogy gyorsabban gurul, mint ahogy meglöktem), nem az okból eredne, így ok nélküli lenne, ez pedig a kauzalitás törvényszerűsége miatt lehetetlenség!
    Ha egy liter vizet 80 fokra hevítek, majd ezen a hőmérsékleten tartom, akkor az x idő alatt gőzölög el, és nem gyorsabban. Nem gőzölhet el olyan ütemben, mintha forralnám. Az elgőzölgés üteme (mint okozat) nem lehet nagyobb, mint a hevítés mértéke (az ok), hiszen ha ez lehetséges lenne, akkor az okozatban található plusz, amivel rendelkezik (ez esetben az, hogy gyorsabban gőzölög, mint ahogyan én hevítem), nem az okból eredne, így ok nélküli lenne, ez pedig a kauzalitás törvényszerűsége miatt lehetetlenség.
    Röviden: Az okozat sohasem lehet több, mint az ok, hiszen ha ez lehetséges lenne, akkor az okozatban lévő "több", nem az okból származna, így ok nélküli lenne, s ez a kauzalitás törvénye miatt (mely azt mondja ki, hogy semmilyen okozat nem létezik ok nélkül), lehetetlenség.
    Ha viszont így áll a dolog, s az okozat nem lehet "több" és magasabb rendű, mint az ok, akkor az élet (mint okozat) nem keletkezhet a nálánál sokkal alacsonyabb rendű okból, az élettelen anyagból!
    Ha igaz az, hogy az élet
    - egy zseniális dolog, egy számunkra megfoghatatlan rejtély,
    - valami, ami nem megragadható, mert nem anyagi minőség,
    S, ha igaz az, hogy a
    - nem anyagi nem rendelhető az anyaghoz,
    - s az élet több mint az élettelen
    akkor az is igaz, hogy az élet mint okozat, több, mint az élettelen anyag.
    A kauzalitás értelmében az élet okaként nem kereshetünk nálánál alacsonyabb rendű okot, csak minimum akkorát, vagy nálánál nagyobbat!
    Mivel az anyag mint ok, alacsonyabb rendű minőség, mint a nem anyagi minőségű élet, így nem lehet az élet oka. Az élet okaként, (az anyag alternatíváját elvetve), szükségképpen az Isten alternatíváját kell válasszam.
    Az intelligens akarattal rendelkező Isten az anyaggal szemben: élő (így nem alacsonyabb hanem magasabb rendű) oka az élet létezésének, és létrejöttének.