cousin333#49
A Seat-os példát te hoztad, nem én, és alapjában véve is erősen sántít szoftverre alkalmazva. Tehát az egzakt méricskélésed már ott megbukik, hogy az autóipar, és a szoftveripar más, mind képességeit, mind lehetőségeit tekintve. A mai autók kényelmi többlete jórészt az elektronikából adódik, vagy azonos alapelemek csiszolásából (pl. ülések, precízebb illesztések). Egyik erőforrásigénye sem mérhető össze a meghajtáshoz szükségessel. Az összes újítás közül a klímáé a legnagyobb igény, ami mondjuk 10%. A többi szerintem együtt sincs 1%...
"-1998-as 60 le seat cordoba és 98as p3 1 ghz, 256 ram és legyen rajta xp.
-2008-as 86 le seat cordoba és p3 1.4 ghz 384 mb ram és legyen rajta vista"
Akkor most vagy ne 40% legyen a különbség, vagy ne 10 év. Nyilvánvaló például, hogy a Vista nem P3-ra lett kitalálva. Attól, hogy az Intéző szemre nem sokat változott (pedig de), még az alapjául szolgáló algoritmusok jelentősen komplexebbek lettek. Nem 40%-al, hanem többel. ellentétben az autóddal, ahol csúnya is lenne akár csak egy 50%-os súlytöbblet. De nézzük meg mondjuk a fedélzeti elektronikát. Rádió, rádió, mégis micsoda különbség. Többet nyújt az új? Mennyivel? Hardverigényesebb? Sokkal...
Az új operációs rendszerek az újabb gépekre lettek kitalálva, ez Win-re, Linux-ra egyaránt igaz. Extra szolgáltatásokat nyújtanak, extra teljesítményért. Itt csak az a kérdés, hogy mennyi az az extra, amit hajlandó vagymegfizetni hardverben is. Nem mellesleg egy modernebb, jól felszerelt operációs rendszer erős hardveren a több szolgáltatás ellenére is közel azonos sebességen képes futni, mit egy régebbi. Vagy esetenként gyorsabban. De valóban, további tere van a fejlődésnek, amint azt a Vista, és az annak alapjain nyugvó(!) 7 példája mutatja.
Egyébként el kell, hogy keserítselek, a mai gépek gyengék pl. ahhoz, hogy értelmes és jól működő hangfelismeréssel működhessenek, tehát látszólag ugyanazt csinálják (majd ha lesz ilyesmi) mint eddig, csak sokkal hardverigényesebben.