A1274815#97
1., Az IBM és a Microsoft közösen fejlesztette, ha minden igaz az MS a kernelén ügyködött. Az OS/2 1.x-ek 16 bites preemptive több szálas multitask rendeszerek voltak. Sajnos nem fogytak valami jól, többek között a magas HW igények miatt, így az MS elkezdett egy instabill demó "OS"-t fejleszteni kis HW igényekkel, hogy az embereket rávegye az OS/2 használatára, a Windows 1.x, 2.x, 3.x ebből a célból készült. 1988-tól az MS titokban a DEC-től át jött mérnökökkel egy új 32 bites multiplatformos OS/2 kernelen kezdett el dolgozni: OS/2 NT, majd 1991-92 körül a fejlesztő csapat látva a Win3.1 sikerét és a magas program ellátott ságát úgy döntöttek, hogy kifejlesztik a Win32 API-t, ami néhány dologban lényegesen egyszerübb volt és hatékonyabb, mint az OS/2 akkori APIja. Egy IBM-mel folytatott értekezlet következtében bemutattaak dolgokat az OS/2 NT-ből és szóba került a Win32 API és az IBM meg az MS egymásnak estek. Az OS/2 2.0 "32 bites" volt, csak úgy mint a Win95 és nem tulzok egy csomó kernel módú driver még mindig 16 bites volt és maradt is a Warp 4.0-ban is. A hang veztérlése pedig azért elég katasztrófa volt.