• torreadorz
    #56
    "Számtalan ellen példát lehetne mondani,amit kezdetben reménytelennek gondoltak."
    Nem tudsz számtalan ellenpéldát mondani. Olvasd el amit irtam. 50-ből egy. Az hogy te jösz az lcd-vel az pont az az 1. Semmi mást nem teszel mint alátámasztod azt amit irtam. A maradék nagyreményü 49 meg ment a kukába.
    Az a baj hogy az emberek manapság gyorsabbnak hiszik a technikai fejlődést mint amilyen gyors az valójában. Te azt mondod 2-3 év múlva elterjednek a nanotechnológiás akksik. Én meg azt mondom hogy várom a bocsánatkérésed 2-3 év múlva mert tuti nem fognak.

    Na de visszatérve az elektromos autóra, azok akkor sem tudnának elterjedni rövid idő ha egyébként minden technikai akadály meg lenne oldva. Ehhez minimum egy vagy két évtized szükséges. Minimum. Hogy miért? Nos valójában köze nincs ahhoz hogy ténylegesen mi is hajtja az autót. Nézzük sorban az egyéb relevans és igencsak kinos akadályokat:
    -szerviz és szerelői háttér: a jelenlegi szerelők nem képesek elektromos autót szerelni mert fingjuk nincs arról hogy mi merre hány méter mint ahogy másnak sem (kivéve a troli és villamosjavitókat esetleg). Ma magyarországon szinte minden faluban van egy autószerelő aki ért a hagyományos autókhoz. Viszont ha te most vennél egy elektromos autót és elromlik, akkor hová viszed szervizbe? Bécsbe? Vagy németországba? Mert közelebb senki sem ért hozzá és alkatrész sincs... És mire azt a rengeteg embert aki ezzel foglalkozik átképzed erre, illetve felnő egy olyan generiáció amelyik már az elektromos autó szerelését tanulta az iskolában, az legalább egy évtized. Addig meg úri hobbi.

    -Infrastruktúra kiépitése: tökmindegy honnan jön az áram az autóba, nincs meg hozzá az infrastruktúra. Ha azt mondod hogy otthon töltöd a konnektorból, akkor összeomlik a magyar államhálózat amikor rádugnak éjjelente 3 millió autót tölteni. Arról nem beszélve hogy a városokban nem nő csak úgy minden utszélen egy konnektor főleg nem olyan elektromos hálózattal ami képes ekkora terhelést elbirni. Ha üzemanyagcellával? Ki gyártja hol áruljak hogy tárolják, mennyire biztonságos stb stb. Ha hidrogénnel? Lásd fennti kérdések. Vagy teljesen új infrastruktúra kell neki vagy a meglévőt kell átépiteni, minden esetben évtizedes melóról van szó.

    -Adótartalom: ma minden állam jelentősen épit az üzemanyagot jelentősen megterhelő adóbevételre. Pl. ma magyarországon kb. 150 ft/liter az adótartalom. Ha az emberek nem vesznek üzemanyagot akkor ez a bevétel kiesik, miközben kiadás oldalon nincs változás (hisz autópálya, útfelujitás stb ugyanugy kell). Innentől kezdve vagy eszement módon megadóztatják az új energiaforrást (és akkor nem 20 ft lesz 1 kw áram hanem 200) vagy globálisan vetnek ki uj adónemet. A lényeg hogy nem lesz olcsóbb a közlekedés.

    Nos a fennti 3 gyakorlatilag totálisan független az elektromos autó megvalósitásának technikai problémáitól és évtizedek alatt lehet megvalósitani. Innentől kezdve az elektromos autó gyors elterjedése max álomnak jó, de 10-20 éven belül nem várható