Gépész-, vegyész, építő-, építész-, informatikai, stb. mérnöki munkák itthon a nagyvilágban.
  • Petko
    #202
    ez egyébként így nem stimmel, mert azt a szakot is nyomtam, és kicst más a valóság (legalább is bmen)
    A műszaki menedzser képzéssel (legalább is az 5 évessel) az a nagy helyzet hogy az elv hogy kiképeznek egy általános műszaki rálátással rendelkező, részben pedig gazdasági ismeretekkel rendelkező egyént teljesen jogos. Pont ez lenne az ellentételezése annak a már említett "menedzsergecy, közgazdászgecy"-nek aki olyan dolgokról okoskodik meg irányít amiről gőze nincs. Helyettük meg lehetne egy közvetítő szereppel bíró általános mérnök gazdász, aki azért ismeri a különböző mérnöki területek alapnyelvezetét.

    A gyakorlatban ez persze kurva szarul sült el, ugyanis az történt hogy a bmen amikor kiosztották a teljes képzés 40%-át alkotó mérnöki tárgyakat (40% gazdasági, 20% természettud.), minden mérnök kar tarthatott a képzésben 3-4 tárgyat (kb 20-25 kreditnyit), és ezek a karok magasról szartak az egészre vagy fel se fogták a képzés lényegét, hogy nekik abban a 25 kreditben az adott mérnöki terület általános ismereteit, nyelvezetét, gazdasági összefüggéseit kéne átadni ideális esetben. Ehelyett a tanszék leghaszontalanabb, leggyökerebb oktatóit állították a témára aki baszott valódi új tárgyakat kialakítani e célra, hanem fogták magukat és leadtak az adott mérnöki képzésből random kemény szaktárgyakat.
    Magyarán ahelyett hogy mondjuk a vegyészkaron a műszaki menedzsereknek bemutatnák pl. a vegyipar különböző részterületeit, az alapfogalmakat, az ott megjelenő rendszereket nagy általánosságban, és néhány gazdasági összefüggést, ehelyett leadják egy az egyben a vegyészmérnöki képzés bizonyos 3.-4. éves tárgyait átnevezve az azt megalapozó tárgyak nélkül persze, és elkezdenek nekik semmi alap nélkül reaktortartály méretezéseket tanítani, rektifikáló méretezés, folyamatmodellezés stb.
    És ez persze minden mérnöki karra igaz, minden elképzelhető kemény részterületből adnak le tárgyakat a PID szabályozótervezéstől, a porleválasztó ciklon méretezésen át, a kereszteződés fázisidőtervkészítésig.
    Olyan ez mintha az adott mérnöki képzést egy téglákból felépített piramisnak tekinted, és a piramis közepéről véletlenszerűen kirántassz egy két téglát és azt odabaszod.
    Nincs az az ember aki előismeretek nélkül képes lenne ennyi mély szaktárgyat felfogni és elsajátítani. Ennek pedig az lett a jó eredménye hogy a bmes képzésben a műszaki menedzserek egy dolgot tanulnak meg igazán... kurvára gátlástalanul csalni és puskázni, vagy totálisan ignorálni bármilyen tudást, hanem eszetlenül bemagolni az összefüggéstelen információkat. És persze soha életükben nem is fognak bármi műszaki dolog iránt érdeklődni, hanem magasról szarnak az egészre. És persze még ezt a folyamatot csak erősíti hogy az oktató meg nem veszi észre hogy mennyire szar az amit csinál és a hallgatók emiatt csalnak ahogy tudnak... ezért ő (az oktató) meg sztereotipiákat alkot és gyűlölni fogja a műsz menedzser hallagtókat, és még szarabbul, még gecibben csinálja a tárgyat. És a körforgás eredményeként tényleg a képzés végére egy olyan embertípus jön ki aki kurvára nem ért igazán semmihez és plusszban minden tudással szemben teljesen közömbös és nem érdekli. A karrierben pedig ambiciózusan áttör mindenen gátlástalanul, elvek, ideák nélkül.