• remark #398
    FED történetét te is ismered.

Ez egy véleményem szerint elfogulatlan összefoglaló a Jekyll Island-i titkos találkozóról:
    The Jekyll Island duck hunt that created the Federal Reserve

Amit észre kell venni: nem a hagyományos értelemben vett politika döntötte el hogy mi legyen, és nem is a hagyományosnak tekinthetõ módon. A hagyományos politika egy demokráciában ellenõrizhetõ, pár részlet kivételével tevékenységük megismerhetõ, a döntéshozók elszámoltathatóak. Elvileg.
    Az, hogy pár ember titokban összeül és eldöntik hogy mi legyen az ország sorsa, az kimeríti azt amit mi háttérhatalommal kapcsolatban emlegetünk. A FED-et gyakorlatilag a háttérhatalom állította fel (5. szint), a kongresszus és az elnök (2. szint) feladata csak annyi volt hogy ellenjegyezze a törvényt. Tehát a 2. szint (a "választott" politikusok szintje), ahogy eddig is mondtam, csak a formaságokat biztosítja.

Woodrow Wilson signed the 1913 Federal Reserve Act. A few years later he wrote: I am a most unhappy man. I have unwittingly ruined my country. A great industrial nation is controlled by its system of credit. Our system of credit is concentrated. The growth of the nation, therefore, and all our activities are in the hands of a few men. We have come to be one of the worst ruled, one of the most completely controlled and dominated Governments in the civilized world no longer a Government by free opinion, no longer a Government by conviction and the vote of the majority, but a Government by the opinion and duress of a small group of dominant men. -Woodrow Wilson