• Penge4
    #11
    [i]"Mind a kettő arra szolgál, hogy függetlenül attól hol és hogyan lépsz fel a netre, TE azonosíthatóan TE legyél. Pl a lakcímed is jó eséllyel ki lehet gyűjteni ha használsz google maps / earth-t. Mobilszámod bekéri az új gugli chat.

    Minden információ amit begyűjtenek rólad eladható (vagy pl. állam esetén: kikérhető) erre voltak is példák. Nemcsak a gugli, a yahoo esetén is. Nem csak a kínai, hanem az amerikai kormány esetén is."[i]

    Vagyis nagynehezen, több százmillió IP/account közül a Google belső emberei, illetve a Magyar állam megtudhat rólam annyi információt, amit egy átlagember pár laza billentyűleütéssel önként megad közösségi oldalakon, ahol egy egész világ láthatja és még szégyen tárgya is lehet (Subba). A Google ezeket az adatokat a saját érdekemben is gyűjti, és ebbe beletartoznak a személyre szóló hirdetések is, mert érdekem, hogy ne tangabugyit vagy tisztaságibetétet reklámozzanak, mert ezekre a termékekre nem valószínű, hogy igényt tartok, ellenben ha mondjuk pénzem is jobban lenne és látnék valahol pl egy jó Plazma TV-t, akkor valószínűleg egyenesen rákeresnék Google-n a specifikációkra, független véleményekre és ha megtetszik, akkor az árak után is átnézem a netet. Mielőtt bárki leírná, hogy az emberek többsége nem tesz így, erre nem tudok mit mondani, aki hülye az meg is érdemli.
    Ellenben a közösségi oldalakra nem tudok mit felhozni, az kizárólag az adatgyűjtés miatt jött létre a "Találd meg rég elfeledett ismerősöd." mottóval burkoltan. A webaudit cégek pedig azért jöttek létre, hogy minél nagyobb reklámmennyiséget kapj az arcodba a legdurvább módokon és minél több információt megtudjanak rólad, hogy azok minél hatékonyabbak legyenek és a cél érdekében bármilyen aljas módszert bevetve. A Google a reklámokból fedezi, hogy ingyen tudjon profi szolgáltatásokat nyújtani a felhasználóknak.

    Ez igen, ez aztán a méltó összehasonlítás. Azért gondolom te is érzed a különbséget.