• Komolytalan
    #20
    "mellesleg a 24 bit tényleg nagyon karcsú, mert az egyes RGB színkomponensek a feketétől a fehérig mindössze 256 fázisúak és a szürke , a zöld és a piros színskálán elég jól láthatóak a fázisváltások a színek között."
    Csinálnál erre egy teszt képet, hogy a nagyérdemű is lássa, amiről beszélsz? Mert én csináltam egyet 0x700000 és 0x7f0000 között (csak piros komponens változik), de nem igazán látszottak a határvonalak sehol sem (az első és az utolsó kép fázis között azért látszott a különbség, ha egymás mellé tettem).

    "A kék színskálán az emberi szem kevésbé veszi észre az átmeneteket (bár ez emberfüggő, általában minden ember szeme érzékenyebb a zöld színekre és kevésbé látja jól a piros és a kék színeket, de ez a nagyátlag lehetnek kivételek, különösen a nőknél fordul elő néha 4 színreceptor a szemben ami különösen jó színlátást eredményez)"
    Egyébként ha rákeresel hogy "szem színérzékenység", akkor a következőt fogod találni első pár link között: "A szem kb. 350 színt tud megkülönböztetni és színenként 50–100 árnyalatot."
    Magyarán 255 árnyalat bőven sok.

    "Szoval ideje lenne már 12 bitesre cserélni a videokarikat szinkomponensenként elérve ezzel a 36 bitet és a szinenkénti 4096 fázist a feketétől a maximumig, amit már tényleg nem nagyon lehetne észrevenni"
    Ezek alapján ez fölösleges pénzkidobás.

    "hozzájönne ehhez még 4 vagy 12 bit alfacsatorna hogy szép kerek legyen a szám és máris 40 vagy 48 bit lenne a végeredmény ( 5 vagy 6 byte pixelenként)"
    Azt azért elmagyarázhatnád, hogy egy fényképen mit is csinál az alpha (átlátszósági) csatorna? Mondjuk a papírt ott kikaparja vékonyabbra a robot, ahol 50%-os az alpha, vagy mi?
    Alpha csatornának csak akkor van értelme, amikor több grafikai elemet pakolsz egymásra. Kép tárolásnál ez is a fölösleges majomkodás kategória.