• Komolytalan
    #43
    "Egy mai diesel elektromos mozdony valahol 70-80% korul van. Autok eseten ezt hivjak hibridnek..."
    Aha, persze. A diesel motorok bőven 50% alatti hatásfokkal működnek (30-40%, benzines meg 20-30%), ha ez meghajt 1 generátort (+1 veszteség), az meg egy elektromos motort (+1 veszteség), akkor ebből hogy is jön ki a 70-80% hatásfok?
    Elektromos mozdonynál még el is hinném a 70-80%-ot, vagy akár többet is, de ugye ott is csak azt nézzük hogy mozdonyba bejövő árammennyiség meg tengelyekre leadott teljesítmény. Az hogy a szállítás során mennyi a veszteség, az erőmű milyen veszteséggel állítja elő, az sehol sincs.
    Egyébként a hibrid járművek azok pont nem ezek, hanem leginkább a fékezéskor fellépő energiát tárolják el. Magyarán nem elfűti a féktárcsa/fékbetét kombó, hanem egy generátor aksit tölt vele.