• Icegod
    #29
    nem értem, erre miért nem reagál senki (#17), pedig ez kb mindent elmond (mármint amit értettem azzal nincs gond :D). De a lényeg: ami hűl, annak csökken a sűrűsége (és fordítva)
    -ha sokáig nem használjuk autónkat, a gőz elhül, és melegíthetjük újra
    -menet közben csökken a gőz nyomása, ezért csökken a hőmérséklete, ami maitt csökken a nyomása...

    és itt jön a nagy csavar, mi van, ha levegőt préselünk bele?, amiből mellesleg nincs (és várhatóan nem is lesz) hiány az édesvízzel szemben.
    -ha a kocsinkat sokáig nem használjuk, akkorsincs semmi, a levegő nem csapódik ki szobahőmérsékleten, és mivel eleve szobahőmérsékleten nyomtuk bele, még csak nem is veszít energiájából
    -használat közben azomban ennek is csökken a hőmérséklete, de mivel itt a szobahőmérséklet (vagy a külső hőmérséklet) megtartása a cél, ezért külső hőcserélőkkel ezt szinten lehet tartani (mellesleg ez nyáron jó kis légkondícionáló lehet :))