• coolbboy83
    #10
    Amitől ez az egész különleges:

    nem a 20 Khz-ig hallás a lényeg.... hanem a felharmónikusok nincsenek meg!!! Minél több a felhang annál élethűbb egy felvétel... ezért jobb az SACD is.... mert 100Khz-ig tárolja a felharmónikusok frekijét, ettől az ilyen felvétel élethűbben szól.....

    egyszerűbben, ha a földhöz vágsz egy százasszöget ..az sem 20- 20000 Hz-ig ad ki frekvenciákat, hanem az alaphangja mellé több száz felhangot, ami felfelé tör és erősen befolyásolja az alaphangot.

    Jó példa, amikor egy Digitális zongora hang furán szól egy-egy akkordnál.... mert nincs felharmónikus, ezért aztán a büdös életbe nem lehet olyan, mint az igazi HÁLA ISTENNEK!!! az egyebekről ne is beszéljünk.

    Inharmonicitásnak hívják a jelenséget (ebben benne van a felhangok szerepe az alaphangokra)
    Egy éleseb hang azért olyan, mert erősebbek a felhangjai stb.

    A CD az úgynevezett PCM rendszerű... az MP3 is.. (Pulse Code Modulation)
    A legfejlettebb digitális rögzítés a DSD (Direct Stream Digital)... ezt használja az SACD is.
    1 bit (2,8224 Mhz !!) mintavételezéssel. a Master Record ott 128x túlmintavételezésű.
    Az eredmény az analóg jellel 99% megegyező, és nincsenek bit lépcsők.
    16bit/44,1 vagy 24 bit 96, vagy DVD audio 24 bit 192 Khz.

    Ez az új eljárás nem tudom mit hoz, de meghallgatom majd. De evidens, hogy nem egy szar PC-s hangkártyával, ami full zajos!!!
    EHHEZ HIFI KELL NEM PC!!!!!