-
galocza #34 engem meglepett ez a game. az első részt utáltam (sry, fanok!), de ez remek.
igazából én úgy érzem (tévedhetek), sok minden úgy lett átemelve, főleg a stalkerből - pl random küldik, szabad mozgás, frakciók közötti csatározás, artifact helyett gyémántvadászat.
sose gondoltam volna, hogy egy afrikában (átlagembert nem különösebben izgatja a fekete kontinens) játszódó játék ennyire megfogjon: akkor már ázsiát vagy dél-amerikát érdekesebbnek gondoltam volna. és mégis. valahogy nagyon átjön a háború borzalmai sőt még rosszabb fíling: zsoldosként megyünk és lekaszálunk mindenkit pár kavicsért, oda állunk, ahol a munka van, minden szövetség csak pillanatnyi.
hangualtosak a sajátnézetű dolgok a maláriás dolgoktól az ólom kiműtéséig.
a haverok részben tetszenek, de szerintem vhogy félkészen maradtak: ok, van 1, aki módosítja a főküldetést, meg egy aki kiment ha kaki van, de a többi max feladatot ad, azért se fizetnek. reputáció nő, ó köszi, és az mire jó? statisztika nincs róla (csak némi szöveg), előnnyel nem jár.
közlekedés elég ócska, főleg annak tekintetében, hogy muszáj mindig min a fél pályát átautókázni a célhoz, kis szerencsével vissza is lejelentkezni (haverok küldijei), oszt megint utazgatunk, csak hogy újabb feladatot kapjunk - majd a kör elölről...
járművek jópofák, fegyverek nemkülönben (azért a gránátvető másodlagos fegyverként durva 8), sajna a lopakodós megoldás nekem nem jött össze, pedig mind3 fegyvercsoportban van csendes, próbálkoztam velük. az azért jó, hogy odavaló(nak tűnő) fegyvereket válogattak össze, 50 éves típusoktól felfelé.
tetszett, hogy mind az enemi, mind mi megúszhatjuk a félhulla állapotot, jön a pajti és megpróbálja fedezékbe cipelni a póruljártat.
2-3 éves gépemen gond nélkül megy - alacsony beállítások, és még így is remekül néz ki.
a fegyvervásárlás érdekes, nem tudtam eldönteni, tetszik-e vagy sem: vicces, hogy ha 1x megveszünk vmit, végtelen db áll rendelkezésre (+ minden házikónkba odateleportál 1et-1et)
nem tetszettek a valóban egyhangú, menj-a-világ-másik-felére-öld-meg/hozd-el tucatküldetések. illett volna szerintem legalább a főszálat kidolgozni rendesen. vagy valahogy, mert ez kb zérus.
utálom, hogy odébbmegyek 5 métert és respawnol az egész rohadt ellenőrzési pont, amit az imént írtottam ki. ne már.
a történet csak alibi, vannak a rosszak és a másik rosszak + a szociopata sakál. nem tudunk választani a felek közül (pl stalker), hogy ennek vagy annak kedvezünk, és ennek megfelelően vmelyik csoport erősödik, ne adj isten nem lő szitává amint megpillant. a csoportok egymással nem hadakoznak, csak a főhőssel. teljesen jellegtelenek, ennyi erővel egy frakció is lehetett volna.
az angolság vicces, mintha a legfrankabb montreáli írta volna a szöveget, majd google translate-tel fordította volna. a küldetések felénél azt se tudtam mi van, főleg ha a buddy is belepiszkált: a legritkább esetben érthető, hogy mi miért történik (nem, nem az én készülékemben van a hiba)...
stalkerben pl logikus, miért nincsenek civilek, itt azért erőltetett, még az underground "szállal" is - minden faluban csak ellenség.
annak ellenére, hogy sok helyen félkésznek tűnik a játék, nagyon hangulatos, engem nagyon megragadott a fíling: megyünk csinálni disznóságot, jön szemben egy gránátvetős tütü, kilőjuk józsit és lacit, átszállunk, levegőbe röpítjük addigi járgányunkat és megyünk tovább, mintha misem történt volna - utánunk meg hadd égjen a szavanna... a tűz, robbanások, égések, felrobbant lőszeresláda-tűzijáték amúgy is a játék fénypontját jelentik.
viszont ez sem tart örökké, én azt hiszem, olyan 20 órát bírtam az idegtépő utazgatást, de most már elfogytak a (nyilvánvaló helyen levő) gyémántok, minden utat bejártam 5x, minden helyet felégettem 5x, kezd marhára uncsi lenni, és arra tippelnék, ezután se lesz több vagy jobb - még pár standard feladat és megvolt a fc2.