• droidka
    #50
    Móz. 1,6’’Legyen mennyezet a víz között, a mely elválaszsza a vizeket a vizektől.
    1,7 Teremté tehát Isten a mennyezetet, és elválasztá a mennyezet alatt való vizeket, a mennyezet felett való vizektől. És úgy lőn.
    1,8 És nevezé Isten a mennyezetet égnek:’’

    Persze, ez egy bizonyos pontig nyilván szubjektív, hogy ki miként értelmezi! És persze nem is akarok úgy tenni soha semmiben egy másodpercig sem, hogy én mindent tökéletesen értenék, vagy mindent tudnék!(Sokakkal ellentétben.) Igaz az, hogy szinte mindent és majdnem mindennek az ellenkezőjét is ki lehet olvasni a Bibliából. Némely esetekben elég egyértelmű, hogy egymásnak homlokegyenest ellentmondó állítások is vannak benne, ezért nyilván nem lehet mindent sem csak szó szerint, vagy sem csak átvitt értelemben, egyféleképpen venni! (Lentebb mondok erre is egy példát.) De ez szerintem azért van így elrendezve, hogy aki mindenáron meg akarja tagadni, annak legyen mire hivatkoznia!… Holott mégis el lett rejtve benne ilyen formán a lényeg.

    De például konkrétan az 1Móz. 1,6-nál és a Zsolt.148,4-nél számomra mégis úgy tűnik, hogy ez elég egyértelműen kihangsúlyozza, hogy felette, nem pedig benne az égben van a víz. Ez azért egy másabb árnyalat.:) Fogalmazzunk úgy, hogy ezek semmiképp nem mondanak ellent az általam is említett megfigyelésnek, és ez már talán fontos! Végső soron arra is el lehet vonatkozatni.:) Sőt, arra szerintem jobban.:). De számomra ha valaki azt mondja, hogy biztosan nem lehet elvonatkoztatni azokra is, akkor az nálam szemellenzős, vaskalapos embernek számít.

    Meg még sok elgondolkodtató állítás van, ami esetleg másoknak is érdekfeszítő lehet.:)

    Pl.: azt sokszor láttam már több fórumon is előjönni, hogy a Biblia azt állítja, hogy hat földi, 24 órás nap alatt vitte végbe a teremtést, hogy a Genezisben lévő időtartamokat csak és kizárólag szó szerint lehet venni. Most is olvasok egy könyvet, amiben végzett fizikusokból álló csoport váltig ragaszkodik ehhez! És még sokan mások is ezt gondolják.

    De ezekkel szemben a Péter 2. 3,8–ban azt írja:

    ’’Ez az egy azonban ne legyen elrejtve előttetek, szeretteim, hogy egy nap az Úrnál olyan, mint ezer esztendő, és ezer esztendő mint egy nap.’’

    És a Zsoltárok: 90,4
    ’’Mert ezer esztendő annyi előtted, mint a tegnapi nap, a mely elmúlt, és mint egy őrjárási idő éjjel.’’

    Tehát ha valaki azt állítja, szerinte biztos, hogy szó szerinti hat, 24 órás nap alatt történtek a dolgok, személy szerint én azt ebben az esetben nehezebben fogadnám el.

    Van még sok érdekes dolog, amit most nem részletezek, mert megkapnám, hogy téríteni akarok. De mondom, a lényeg szerintem az, hogy azért van minden így megírva, hogy aki szemellenzősen, foggal-körömmel, mindenáron el akarja utasítani, annak legyen mire hivatkoznia!!!:)