#34
Annyira vagyok megszállott, hogy gyakorlatilag minden mmo-t próbáltam, és lassan fél éve semmilyen pc játékot nem játszom...
Így próbáltam a lotro-t is, förtelmes irányítás, rossz grafika, elnéptelenedett realmek. Ha most belogolok egy közepesen népszerű wow realmre, és kreálok egy lvl1-es karaktert, 5 percen belül emberek tömegébe futok. Ezt lehet multiplayer-nek hívni, a lotro nem ilyen.
Amúgy már a w3 sztorija is messze fölülmúlta az egész Gyűrűk Urát, ami persze szintén nem egy rossz történet (kár, hogy ez a lotro-n már nem érződik). És a warcraft trilógia is jóval korábbi, vagy legfeljebb egyidős bármilyen más pc-re vitt fantasy történettel. Ehhez adódik még hozzá, hogy mai napig ez az egyedüli általam ismert nem jó vs. rossz rendszerű történet, amiből pc játék készült. Régen rossz egy mmo-nak, ha az indulása pillanatában kell fölépítenie azt a világot, hátteret, amiről szólni akar. Többek között ezért is kivételes a wow.
Az pedig, hogy leszaroztam más mmo-kat azért volt, mert azok is. Nagyjából a riportban is megfogalmazták, hogy ezek olyan összegányolt, gyorsan piacra dobott szutykok, amik egy kicsit részesülni akarnak a wow megérdemelt sikeréből. Nincs is mmorpg siker, wow siker van, amit a mostanában nagy hype mellett megjelenő tucatszarok próbálnak mmorpg általános sikernek hazudni. Hát remélem jól megbukik mind, mert a wow egyetlen kiegészítőjében több kreatív újítás szokott lenni, mint egy ilyen "vadonat új, és innovatív" mmmorpg-ban. Ha tényleg veszi majd valaki a fáradságot, és készít egy wow-hoz mérhető színvalú játékot, akkor annak a sikerének én fogok a leginkább szurkolni, hogy legyen változatosság, de azt képtelen vagyok üdvözölni, hogy összegányolt szarokkal, és undorító hype-al (AOC) próbálnak piaci részesedést szerezni, és ezzel csökkenteni a wow játszhatóságát. Mert ha valaki(k) elvonják a játékosokat, az ennek a típusú játéknak árt, ezért védem a wow-ot, és nem másért.