Elképzelt, tervezett, megépített gépek rakétahajtóművel, gázturbinával vagy anti-gravitációval
  • Molnibalage
    #380
    "Nos az ekkora toronyházak lengését egy nagy súllyal kompenzálják, amit majdnem a tető magasságában rögzített acélsodronyok tartanak az alap szint alatt."

    Amennyire tudom ez nem a '70-es évek ópiuma. Akkor még szó sem volt ilyesmiről. Ma a súly szerpét sokszor meg medence jelenti, mert az is tömeg és egyben tűzoltó víz is.
    ----



    "Látható, h a torony a repülőgép becsapódása után is szilárdan állt, bizonyítva a tervezők és a kivitelezők szakszerű munkáját. Ha nem így lett volna és a repülőgép becsapódása + az égő kerozin hője meggyengítette volna a szerkezetet, akkor eltörött volna derékban ( a becsapódás helyénél) a torony. De nem ez történt. Az épület szépen függőlegesen önmagába roskadt."

    Már kb. 1000-szer le lett írva, hogy a tűz kilágyította az acélt és ettől a felső 20 emelett zuhant rá az alatt levőkre. Ettől esett össze az épület szinte függőlegesen.
    ----

    "Anyagvizsgálat: 10, 15, 20 mm átmérőjű köracélokat vizsgáltunk. A végük kb (nem mértem le) 30-40 mm-re vastagodott meg, h a gépbe be lehessen fogni."

    Ezzel az a probléma, hogy meg sem közelíti azt az igénybevételi sebességet amit egy ütközés csinál.. Charpy féle vizsgálat nem volt különböző hőfokon? Na ott láthatsz igazi rideg törtést acélra, szakítógépen soha...
    ----

    "Tényleg, te úgyis olyan nagy szakértő vagy. Szerinted mennyi idő alatt ég el a szabad levegőn egy telitankolt repülőgépre való kerozin?"

    Hát ez így önmagában nem definiálható.

    1. Mekkkora gép?
    2. Mekkora felületen folyik szét?
    ----

    "Mégis mi történik, ha az üzemi hőfokon működő motorokat beletoljuk a szárnyakban levő üzemanyagtartályokba? nem robbanna inkább? Vagy csak szimplán meggyullad és semmi robbanás?"

    Nem igazán értem mire akarsz kilyukadni. Ha egy gép lezuhan / ütközik a tűz/robbanás veszélye igen magas.
    ----

    "Ha robban, mekkora területre terjed? Mekkora hőt fejleszt? Mennyi ideig?"

    Attól függ mit talál el, mennyi keró van benne és mekkora területen szóródék szét az anyag. Szét kell nézni az NTSB vagy az FAA nyilvános doksijaiba hátha írnak erről, de a baleseti kivizsgáláskor gyanítom nem ezen van a hagsúly. A torony 30 percen túl égett. Primitív hőtani becsléssel tudnék mondani egy számot amennyi idő kell 300-350 fokra melegedéséhez egy adott acélcsőnek. Hasonlósági modellezéssel otthon is lehet próbálkozni csak nagyon erős hőforrás is kell hozzá és igencsak balesetveszélyes lenne...