• stain
    #45
    Az alig használt csak a marketing volt :)...

    Különben az 5D egyértelmű előnye, hogy lehet vele nagylátószögű fotókat készíteni mindenféle hekkelt EF-S obi nélkül. Ez épületfotózáskor meg természetfotózáskor pótolhatatlan. A rövidfókuszú EF-S objektívek minőségben elég erősen lemaradnak mondjuk egy 24mm-es L objektívtől. És míg az 1Ds Mk III most épp 8000 dollár, addig az 5D 2500. Ezért önálló kategória, és ezért éri meg annak, aki úgy érzi, hogy megéri neki.

    Ami a felbontást illeti, azért attól tartok. A 13 Mpix képeket is kicsit nehéz már kezelni (10 Mb fölött van egy RAW és spéci kártyaolvasót, stb. kellett venni, de persze ez ezzel jár...). Viszont a pixelek méretének csökkenésével egyenes arányban nő a képek zaja, amit ugyan lehet szoftveresen korrigálni, de kérdés, hogy mennyire. MkII-es fotót még nem láttam, a sima 5D-nél nagyon alacsony a zaj. Persze össze lehet binelni a képeket (kisebb felbontáson fotózni), és csak akkor használni a 21Mp-elt, ha arra valóban szükség van. Mellesleg egy nagylátószögű obinak (és általában az 5D-n olyat használ az ember) a széleken már van 1-2 pixel (vagy több) kromatikus aberrációja, ami egy 21Mpxeles szenzornál már 5-6 pixel is lehet. Szoftver legyen a talpán, ami azt korrigálja.

    Digic4-ben különben mik az újdonságok? Gondolom jobban elbánik a zajjal, meg úgy tudom van benne vignettálás korrekció. Bár azt kb. 10 Mp korrigálni bármelyik programmal.