• BlackRose
    #26
    Most ezzel egyet is értek és nem is... pl. a Honda sem volt autógyártó cég mégis elszaladt a GM mellett, ami itt a kérdés, hogy meg e van az űgynevezett core competencies amelyet capabilities építésére alkalmaznak, ha meg van akkor rövid időn belül lehet replikálni és olyan dolgokban is piacvezető lenni amivel eddig nem is foglalkoztál (pl. a Samsung esetében megfigyelhető), a legnagyobb hiba termékekre és szolgáltatásokra koncentrálni az ami fontos maga a business process amelytől függ a capabilities amely ha megvan akkor nem számít, hogy mit csinálsz, rövid időn belül hasítani fogod a témát.

    Ami a Google-t illeti... igazad van mert a Google nem Honda és nem is Samsung, a Google valójában egy cég amelynek van egy terméke (a search) ami nélkül szart sem ér, és nincs mit átvigyen más területre mert a Google az search. Persze a Google összeszedett egy csomó okos embert aki tudja is a munkáját, de nincs business process, inkább egy ad-hoc cég amelyben szépen lassan sétálnak a parkban mert ugye van miből, ömlik a pénz. Igen néha kihoznak valami terméket, de általában semmit sem ér el az a termék a piacon és tovább is a search és az azon alapozott adsense az amiből a cég él. Nincs search, az összes Google mérnök, programozó, manager csak egy halom szakember akit össze lehet szedni sok helyen, de az nem jelenti, hogy együtt képesek valamit megcsinálni és hatékonyan megoldani. Ehhez business process, vagyis capabilities kell, nekik viszont ez nincs. Nem is építik mert oligopólista vagyis majdnem monopólista helyzetben vannak és nincs szükségük ilyen üzleti stratégiára. És amire nincs szükség az nem is lesz meg.