Flame On
  • NEXUS6
    #1195
    2. Önmagában talán nem akkora gond az, hogy az X360 DVD-vel dolgozik. Azonban a M$ nagyjából 3 DVD-ben maximalizálta, ameddig a fejlesztők gazdálkodhatnak. És emiatt nem 1X volt már vita is az anyacég és a fejlesztők között. Végül előfordult az is, hogy meg kellett kurtítani a játékokat (pl.: Id - Rage). Már most látszik, hogy a textúra minőségben, vagy átvezető animációkban esetenként csökkentett minőséget kapnak az X verziók. Szal valszeg olyan nem lesz, hogy valami multiplatform játék nem jelenik meg X-re, hiszen még Wii-re is kiadnak ua. névvel multiplatform címeket, de esetleg nem fognak ragaszkodni ahhoz a fejlesztők, hogy megpróbálják pixel pontosan azt hozni, mint a PC vagy esetleg a PS3 verzió.

    3. Jelentős különbség van a két gép hardvere között, ráadásul a fejlesztő környezetben is. Az X360-hoz a M$ viszonylag magas szintű (programozási szempontból) DirectX alapú fejlesztő-rendszert adott. Ezzel szemben a PS3 fejlesztői hardver közeli programozást kénytelenek csinálni. Az X fejlesztő környezetével könnyen, gyorsan produkálnak olyan programot, amit a PS3-on sokkal több munkával tudnak elérni, ráadásul X-en ehhez a hardver mélyebb ismerete sem szükséges. Azonban ez hosszútávon a PS3 előnyére válhat. Amikor már elég sok ismerete lesz a programozóknak a hardverről, akkor sokkal mélyebben ki tudják használni, ami sok tekintetben ráadásul jelentősen erősebb az X-nél. A GPU textúra kezelése PS3 esetében a korábbi generációhoz tartozó hardver ellenére jobb, jelentősen nagyobb sávszélességű memória áll a programozók rendelkezésére, a cell is gyakorlatilag tényleg úgy működhet mint egy 6-7 magos processzor. Ráadásul bizonyos műveleteket nagyon hatékonyan tud végrehajtani, ezért gyakorlatilag egy második kisebb grafikus processzorként is funkcionálhat.
    Az X 720p felbontásig esetenként jelentősen szebb képet tud produkálni (a hardver miatt), azonban pl a 3D-re (amiben a jövőben esetleg nagy jelentősége lehet) a jelenlegi hardver nagyjából képtelen, legalább is olyan minőségben, mint a PS3.
    Az X multiplatformok esetében megmutatkozó előnye, a könnyebb programozhatóságnak, annak hogy 1 év előnnyel indult, és a M$ által a kiadók-fejlesztők felé mutatott jelentős támogatásának köszönhető. Amennyiben a címet PS3-on kezdik fejleszteni, vagy kicsit több munkát fektetnek a PS3 változatban akkor valszeg azon fog jobban kinézni.

    Azonban az X fejlettebb GPU-ja általában magasabb poligonszámot, összetettebb objektumok megjelenítését teszi lehetővé, ráadásul képes az un. mesh instancing-ra, amivel roppant látványos erdőt, embertömeget, akármit lehet varázsolni.
    Ebben valszeg soha nem fogja a PS3 grafikailag utolérni az X-et.
    Ennek ellenére elmondható, hogy a PS3-ban még rengeteg lehetőség van, az X360 nagyjából kifutotta magát.