Egy böngésző a Google-től.
-
Ironman2 #4073
A Google összevonja a több mint 60 különálló adatvédelmi nyilatkozatát egy dokumentumba. Olyan különleges dolgok szerepelnek benne, mint például, hogy ha valaki belép a Google azonosítójával, összevonja az összes információt, amit a Google valamilyen termékével kapcsolatban szerzett róla.
Miért teszi ezt a Google?
Úgy gondolják, hogy a keresés, a közösségi média legyen még személyesebb. Ha keresünk valamit a keresőben, akkor olyan találatokat kapjunk, amit egyik ismerősünk ajánlott, megosztott velünk és jobban illik hozzánk, mint más alternatíva (a lenti videóban a jaguár példáját emelték ki). Ily módon teljesen átalakul majd a keresésről alkotott képünk. Még pontosabb találatokat fogunk kapni bizonyos keresési kifejezésekre.
Az adatvédelmi változtatás felvet néhány problémát.
Bár azt írja a Google, hogy nem adják át a gyűjtött adatokat másnak, de ők gyakorlatilag mindent tudnak majd rólunk. Tudják, hogy miket keresünk, mi érdekel minket, hol vagyunk, hová kell mennünk, meddig leszünk ott. Gyakorlatilag mindent tud majd rólunk a Google. Sőt, talán jobban fog ismerni minket, mint Mi magunkat.
Miért jó ez a Google-nek?
Egyrészt sokkal felhasználó-barátabbak lesznek a termékei, ami növelheti majd a piaci előnyét a konkurenciáival szemben. Természetesen ezeket az információkat arra használja majd fel, hogy még pontosabban lehessen hirdetni.
Az új adatvédelmi irányelvek és Általános Szerződési Feltétételek 2012. március 1-től lesznek hatályosak.
Google és a közösségi média
Egyre inkább kezdi felvenni a versenyt a többi közösségi oldallal a Google. Nem újította meg a szerződését a Twitterrel. Egyre kevésbé veszi figyelembe a tweeteket, a retweeteket. A Facebookkal pedig like vs. +1 háborút indított. Egyértelműen át akarja venni a Facebook helyét a közösségi médiában, amiben jelenleg igencsak vesztésre áll. Már odáig fajult a verseny, hogy már szinte nem is veszi figyelembe a Facebook aktivitást (like, megosztás) a Google keresője.