Platformok: PS3/X360/PC

Fansite
  • Pio
    #244
    Na végeztem, szuper lett ez is. Az új elemek nagyon jók és jól illeszkednek a játékmenetbe, egyiken se lehetett azt érezni, hogy "na tegyünk be valami újat, hogy legyen az is", mindegyik átgondolt, ötletes.

    Innentől spoileres lehet...

    Írok néhány gondolatot, észrevételt. Kötekedésnek tűnhetnek, mert igazából olyan kis apróságokról van szó főleg, amik egyáltalán nem befolyásolják azt, hogy a játék ismét zseniális lett.
    Sajnos az új elemek közül csak a hajózást és a katapultozást élvezhetjük eleget, a 3 fajta mount közül például egyes egyedül a pókot kellett kétszer használni (másodszor is csak egy mellékküldetésen), az összes többit csak akkor és ott, amikor megkapjuk. Ez nagy hiba volt, nem is értem, kitalálnak 3 új játékelemet és egyáltalán nem használják őket, kár értük, mert amúgy jók lettek.
    Kicsit több minijáték-féleségre számítottam a Raising Hell után. Ez nem biztos, hogy baj, hogy kimaradt, mert sokfelé olvastam, hogy mások szerint pedig pont teljesen elcseszte a raising hellt a minigolf, a faltörőzés, a fűnyírás és a hasonló dolgok. Ugyan így a "fejtörők" szintje visszalépett az alapjáték szintjére, a raising hell néhol tényleg nehéz fejtörőit visszacserélték az alapjátékbeli "néha vigyél 2 lépéssel odébb egy bombát" szintre. Ez se feltétlenül vaj, ki hogyan szereti.
    A minijátékokat viszont "felváltották" a minionokkal való mászkálások, amik pedig szuperek lettek. A zöldekkel való kommandózás például zseniális volt szerintem, hát még a ZENE, amit írtak hozzá. Nagyon passzolt a hangulathoz, tisztára egy kémfilmben éreztem magam.
    A bossharcok - bár nagyon kevés van belőlük - ötletesek, több fázisból állnak és egyik se idegesítően nehéz, ezek nagyon jók lettek.
    Néhol a játék csínján bánik a checkpointokkal. Ez elég nagy gondot okozott, amikor a Salamander King ellen harcoltam, mert minden meghalás után vagy 10-15 percnyit újra kellett játszanom, aki még nem tart ott, az készüljön fel erre.
    Az új varázslási rendszer érdekes. Én végig a Target spellt fejlesztettem, csak és kizárólag azt használtam. Néha az osztagok ellen nyomtam egy Halot. A Target varázslat igen erős 3-4 catalyst után. Igazából az első részben se vittem túlzásba a mágiahasználatot, itt sem volt ez másképp.
    A fegyver/páncélfejlesztés annyira nem érdekelt az elsőben sem, inkább a minionokat használom, de ahogy elnéztem ezen a részen nincs sok változás, sőt, az első rész itemei is visszaköszönnek.
    A történet maga hasonlóan jópofa, változatos, ötletes, mint az első részé volt. Az új játékelemeknek (minion irányítás, álruha, katapult, hajó, mountok, stb...) hála a játékmenet szerintem változatosabb. A helyszínekkel most sincs semmi gond, teljesen más jellegűek és ami külön tetszett, hogy még az első rész helyszíneire se nagyon hasonlítanak, tényleg új helyeket találtak ki.
    A "farmolós" küldetések eléggé zavartak, nem valóak egy ilyen játékba, aki farmolni akar vegyen wowot... :) Szerencsére csak 3 van belőlük és nem kötelezőek.
    Én a semleges befejezésre jutottam, nem fogom újrajátszani egy pár másodperces videó miatt, majd megnézem a másik két végződést jutúbon, illetve hang nélkül meg lehet nézni a játék mappájában is.
    A folytatást remélem, bízom az írónőben, hogy nem fásul bele és ki tud találni egy harmadik történetet is, ami elüt a többitől, új helyszínekre kalauzol és kellően szórakoztató, érdekes.
    Aminek még örülnék, ha valahogy elérnék, hogy el lehessen lenni a saját bázisunkon is. Akár oda tehetnék be az idióta minijátékokat, ha úgy gondolják a sztoriba nem illenek. De sajnos az első részhez hasonlóan itt is alig-alig voltam a bázison, egyszerűen nincs miért maradni. Ráadásul most Jester se sorolja a rangjaimat, ami egy nagyon jópofa elem volt az első részben. Bár az tény, hogy sokkal látványosabb, dizájnosabb lett a hely.