floatr#412
Akkor lassabban írom h érthetőbb legyen:
1. PS2 != PS3. A PS3 kompatibilis visszafelé. Ennyi erővel spectrumon is akarhatnál stalkerezni.
2. A hasonlat azé értelmezhetetlen, mert a pécén nem változott az architektúra
3. A PS2 után a PS3 nem félévvel később jött, mint ahogyan az nvidia váltogatta korábban a generációkat.
4. A fejlesztők a konzolra úgy fejlesztenek, hogy a gyártó legyárt egy eszközt, amelyeknek az életciklusa 5+ év, attól kezdve stabil a hardver (ld PS2 '99 óta).
5. Pécénél az consumer-idióta alapelve az, hogy mivel a felhasználók ütik az asztalt, a fejlesztők egyre durvább dolgokat fejlesztenek, mire a gyártó reagál egy még erősebb vassal. Ezzel szemben a szitu fordított: a gyártó fejleszt, és rátolja a fejlesztőre, ami 6-12 hónaponként nagyságrendi ugrás. A felhasználó így vagy beszopja a gépe folyamatos gyengülését, vagy folyamatosan veszi 6-12 hónaponként az újabb játékok igénye szerinti hardvert.
Amellett a pécés játékok praktikumban eléggé nehezen tudnak versenyezni az online, és konzolos változatokkal szemben.