• kvp
    #22
    "Éppenhogy az NV-k toldozgatások még a dx9-es erából...
    Az Ati meglépte azt a belső technológiai váltást, ami kell a fullos dx10-hez és tovább, az NV meg beépített a dx9 mellé dx10-es támogatást, de lényeges belső átalakuláson nem mentek át (értem ezalatt a kódnyelv feldolgozását, a stream procik megjelenése mindenképp gyökeres változás technológiailag)"

    Az nvidia kihozta a cuda-t, ami a sajat fejlesztesuk. Ez egy teljes erteku c-s cpu tombbe teszi az nvida gpu-kat. (ps3 cell kategoria, csak tobb rammal) Ket fontos kompromisszumot kotott az nvida. Az elso az, hogy 16-os vliw tomboket hasznal, azaz magonkent van 16 matematikai egyseg, de csak 1 elagazasi egyseg. Ettol az elagazasokat hasznalo shader-k teljesitmenye akar leeshet a maximalis 16-odara is (a loop teljesitmeny nem, de a conditional igen). A masik fontos lepes az volt, hogy kiszedtek szinte minden dedikalt egyseget, ami miatt a dx10.1-ben levo programozhato texturakezelest csak shader kodbol tudnak megoldani, ami ujabb 8-szoros sebessegeset eredmenyezne. A harmadik problema inkabb csak a microsoft bosszuja, abban a formaban, hogy a dx10.0-ban opcionalis precizitast kotelezove tette a 10.1-ben. Az nvida gpu-k nem tudnak rendesen kerekiteni, tovabba a gyokvonasuk kritikan aluli modon pontatlan. Az ati meg lassabb, de precizebb alapon dolgozik.

    Jelenleg a leggyorsabb gpu-k az nvidia-nal keszulnek, a legjobban szabvanytisztelok meg az ati-nal. Aki nem akar dx10.1-es jatekokkal jatszani persze kizarolag vista alatt, az valoszinuleg a gyorsabbat fogja valasztani. Arrol nem beszelve, hogy amig a jelenlegi konzolok ki nem kopnak, addig minden multiplatformos jatek dx9-re meg gf7900-ra lesz optimalizalva.