Online szerepjátékok rabjai
  • Carmang
    #48
    A szerepjáték, mint a nevében is benne van: szerep felvételéről, és eljátszásáról szól, egy adott környezetben/történetben.
    Ennyi.
    A WoW nem szerepjáték. Sőt, MMO-ban nincs szerepjáték, mert ezek csak a grindelésről szólnak (ölj meg 100 ilyen szörnyet, 200 amolyat), nem a történetről
    A szerepjátéknak egyáltalán nem feltétele a szintlépés.

    Ha "valódi" számítógépes rpg-vel akartok játszani, játszatok Bioware játékokkal (Baldur's Gate, Neverwinter Nights, stb). Ezek a papír, dobókocka alapú D&D elvei szerint készültek. Bár eléggé át lettek alakítva, mert pl. a papír, dobókocka D&D szerint egy történet során nem sokat fejlődsz (5-6 szint, de ekkor már félistennek számítasz), addig az NWN-ben is pl 20. szintig tudsz fejlődni alapból.

    Szóval a lényeg a történet, és az hogy a válaszott karakterrel hogyan oldasz meg egy szituációt. Tehát egy Drak Elf furcsán venné ki magát, ha jóságos lenne az emberekhez, míg egy Paladinnál az lenne a furcsa, ha a szitut nem a becsület, erény, tisztesség, elesettek segítése, stb "útján" akarná megoldani.


    Csak, hogy érdemben is szóljak a témához:
    Régebben én is Silkroad-oztam, és nagyon megfogott. Főleg azért, mert teljesen új típusú játékkal játszottam, és mert poén volt valódi emberekkel (sok emberrel!) együtt tolni a játékot. Aztán, mivel napi kb 2 órám jut a munka után netezni, meguntam hogy "mindenki magasabb szintű nálam, én meg nem tudok fejlődni, meg különben is a grindelés unalmas". Így ment ez 6 hónapig, aztán végképp elegem lett, letöröltem. És nem hiányzik.
    Tavaly ráakadtam valami Kung-Fus MMO-ra, azt hittem más lesz. Jók voltak benne a Kung-Fu mozgások, új fajta skill fejlődési rendszer is tetszett, de hamar kiderült, hogy ez is a grindelésről szól. Egy hónap után azt is abbahagytam.

    Azóta úgy vagyok, hogy MMO-t "még bottal sem..."