11891949761344119704.png
  • narumon
    #5001
    "A vonosók általában alul balról, az üstdob fenn középen, a fuvolás, fúvós szekció pedig a dobosok alatt stb. Ezt, ismétlem, minden botfülű pontosan érzékeli. Nem értem, hogy a felvételeken ezt a színpadképet, amit amúgy prezensz-érzésnek hívnak, s a high-end egyik alapja, miért kellene "súlyozottan középre tólni"?"

    Mert azért közben a valóságban a másik füled is hallja. Egyetlen egy normális sztereó lemezt sem tudsz nekem mondani, ahol a fele hangszer CSAK jobbra a másik fele meg CSAK balra van keverve. Két perc alatt frászt lehet kapni azoktól a nagyon régi felvételektől ahol a dob jobbról szól a gitár meg balról. Én még nem hallottam embert aki azt mondaná, hogy az jól szól úgy. Te arra azt mondod, hogy jó az úgy? És ne keverjünk ide térérzetet mert NEM ERRŐL VOLT SZÓ!

    "Miért jó az, ha 70 hangszer mind középről szól, mikor amúgy, a való világban hatalmas a színpadkép ???"

    Ki és hol állított ilyet, hogy ez jó lenne vagy ezt kellene csinálni?

    "Én egyébként csak sztereót hallgatok, bár van egy jó képességű Harman/Kardon 5.1-es erősítőm is, de ez is sztereóban működik."

    Akkor? Akkor most mégis miről beszélünk? 5.1 zenéről volt szó és arról, hogy szerintem ez a világ legnagyobb baromsága mert a valóságban ilyen NINCS! (És még mindig nem cáfolt meg senki, mert ugyan te is bele kötöttél de még mindig várom, hogy azon a bizonyos koncerten mit hallottál a hátsó hangszórók helyéről? Gyanítom max a közönséget!)

    "Így tehát kérdésedre sem tudok válaszolni, mivel a hátam mögül csak a csend szól."

    Na látod erről van szó!