11891949761344119704.png
  • narumon
    #4980
    Most azzal, hogy leírtál egy készítési szisztémát szerinted mi változott? Ráadásul én veled ellentétben (talán) már jártam stúdióban, csináltam zenét, pontosan tudom hogy működik. A "mesterszalag" ma már (és jó ideje egyébként) digitális. És attól, hogy minden hangszer egy külön sáv (csatorna ha úgy tetszik - bár ugyebár egy-egy hangszer több sávon is szólhat zenétől függően), attól még az egy mesterséges döntés, hogy mi hova legyen keverve. A quadrofon is pont ezért nem terjedt el; mert alkalmatlan a zenehallgatásra. Még egyszer leírom mert nem sikerült felfognod; a természetben nincs 5.1 zene - max akkor ha egy törzsi táncban te ülsz a máglya helyén. A valóságban a koncert, a zene az bizony "csak" sztereó. Ennek bármiféle megerőszakolása bizony művi hatást okoz. Ezen nem tudsz mit szépíteni. Ha leülsz egy zongoristát hallgatni az bizony sztereó lesz, ha a hegedűs kislány előtted játszik az is bizony az. (a 2 füled miatt nem mono). Ha mesterségesen átkevered a felvételt, hogy a zongora mögülled a hegedű szemből a nagybőgő balról szóljon az egy nagy katyvasz lesz (mint ahogy az is). Jó példa erre a korai sztereo lemezek amivel az akkori hangmérnökök nem igen tudtak mit kezdeni ezért a gitár jobbról szól a dob meg balról - hallgathatatlan. Aztán rájöttek, hogy mindent súlyozottan középre kell tolni - mert a VALÓSÁGBAN is így jönnek a hangok - és csal kismértékben lehet valamit jobbra vagy balra tekerni. Zsenikém. Ettől te még hallgathatsz 5.1 zenét, de SZERINTEM és sokak szerint akik zenét hallgatnak és nem marketinget SZINTÉN SZAR.