Lasszau#17
Hat alapvetoen az a legnagyobb baj az ilyen regi nagy nevu jatekokkal, hogy nem tudja mit varjon az ember a folytatastol.
Anno a doom2 vagy duke nukem idejeben teljesen masok voltak a jatekosok igenyei mint mondjuk most. Mit varjunk akkor el egy folytatastol? Legyen olyan mint a regi es semmiben sem kulonbozzon, vagy legyen innovativ, jatekmeneteben a modern fps-ekhez hasonlito jatek mint mondjuk a bioshock?
Nyilvanvalo, hogy ha az elso felfogasban keszul a folytatas, akkor egy agyatlan hentelos fps lesz ami szorakoztato, de a mai igenyek szerint gyorsan unalmassa valik. Feelingjeben sosem lesz olyan mint a D1 vagy a D2 hiszen azok feelingjehez hozzatartozott a sajat engine-je, a sprite karakterek, a korlatozott 3D-s mozgas ami valojaban 2D volt stb.
Ha a masodik felfogasban keszul el, akkor meg az lesz az emberek baja, hogy semmi koze az eredeti doomhoz (ahogy azt a 3. resznel lathattuk is) es ez nyilvan teljesen jogos.
Szerintem ezeknek a nagy nevu es multu jatekoknak felesleges folytatast csinalni, mert csak savanyu szajizt okoznak. Ha ennyire doomozni akarnak, akkor csinaljak meg a komplett doom2-t tech5 alá es dobjak ugy a piacra, de ne ugy mint folytatast. Abban meglesz a nosztalgia feeling is a palyak es a monsterek ismerossege miatt, de megsem folytatas igy nem var tole semmi mast az ember.
Ha uj jatekot akarnak, akkor csinaljanak valoban ujat es ne folytatast. Miert ne lehetne uj nagy neveket alkotni 2k8-ban is?