DOOM 4
  • Kancsalborz
    #1685
    Én is vitatkoznék azzal hogy a 2016-os DOOM meg az Eternal az 1-2-höz hasonlítana, szigorúan saját élményeimből merítve...
    Ez tudom hogy ma már röhejesnek hangzik, de az 1-2-hangulatában kőkemény horrorjáték volt, amit én és haveri köröm is a gyomrunkban egy nagy csomóval rettegve a következő sarkon óvatosan befordulva, azután visítva kettőt visszaszaladva játszottunk, de iszonyatosan imádtuk...XD
    Persze gyerekek voltunk 11-12-évesek, de a világ is más volt, ugyanis internet híján saját magunknak kellett kiismerni a pályákat, ami igen sok mászkálással, kutakodással járt, és a harcoknak sem volt ilyen erős aréna jellege, sokszor kifizetődőbb volt a lassabb megfontoltabb haladás pont ott ahol kurva sok ellenfél volt.
    Ehhez jöttek még az iszonyatosan nyomasztó zenék, az akkor szenzációs fény-árnyék hatások, meg az akkori színvonalon iszonyatosan beteg es ijesztő ellenfelek...
    Azután az internet elterjedésével láttuk mi is hogy egyes "félistenek" milyen sebességgel játszották ezeket, a speedrunokat stb, ezek "égtek be" legjobban a köztudatba de az "átlaggémerek" a saját korukban nem így játszott ám, hanem hozzánk hasonlóképpen. És a játék meg is adta mindkét stílusnak a lehetőséget.
    Na most szerintem a DOOM 3 ezek fejlettebb egyenes ági leszármazottja volt, a kibaszott horrorisztikus sötét atmoszférájával, meg ocsmány beteg és félelmetes ellenfeleivel ( saját korához viszonyítva természetesen).
    Na ehhez képest a 2016-osban felröhögtem amikor az Imp- előugrott az első pályán...
    Az mondjuk még két arénaharc között talán még visszaadta a "felfedezés élményét", de horrort már csak nyomokban, az Eternal meg már abban sem tartalmaz. A zenék is kurva jók az újbakban de inkább csak a "gyakás" aláfestéseként kevésbé hangulatilag, a pályák is ehhez vannak felépítve és bár nagyon látványosak abszolute nem félelmetesek ( max. néha kicsit undorítóak, de az rendben van...XD), az ellenfelek meg inkább rajzfilmszerűek amit tovább erősít a belőlük kihulló rengeteg szivárványszínű bizbasz...
    Félreértés ne essék, a 2016-os, meg az Eternal is egy kurva jól felépített látványos és okos aréna shooter ami bizony tűpontos reflexeket, és a mechanika ösztönös használatát igényli, de szerintem sincs sok köze a klasszikus DOOM-"érzéshez". Ezek teljesen új játékok egy régi brand nevével.
    Azt valakinek bejön, valakinek kevésbé.
    Nekem is csak úgy, ha nem DOOM-ként tekintek rájuk.
    Nekem a "klasszik" DOOM-ok folytatása a Dead Space volt, annak is szigorúan az első része. :)