• teddybear
    #52
    Ami a rotor fordulatszám-csökkentést illeti, az szükséges magasabb sebességen, mert különben a rotor előre haladó vége túllépné a hangsebességet. És ez túl erős vibrációt okozna. A tolólégcsavart viszont így is, úgy is be kell kapcsolni, részben hogy a gépet kézben lehessen tartani, másrészt mert felszállás után útvonalrepülés jön.

    "Azert emelo sugarhajtomuvu gepet mar keszitettek parat, pl. a harrier is ilyen."
    De nem nukleáris meghajtásúak. Repülőgép nukleáris meghajtásának kísérletével próbálkoztak az amerikaiak, és lehet hogy az oroszoknak is eszébe jutott, de nem vált be. Abban a kísérletben csak a reaktor elhelyezését, üzemeltetését próbálgatták, repülni a hagyományos motorokkal repültek.

    Repülő autó

    Nekem is az eszembe jutott, de tudtommal prototípusokon túl nem jutott. Ami pedig a sorozatgyártását illeti; lásd a 44 -es hozzászólás végét. Így is potyognak az "úrvezető" pilóták, mint a megrázott szilvafáról a gyümölcs.


    Az F-35-nek ez az egyik verziója. De említhetjük a Harriert is, vagy a JAK-38-ast is. A két utóbbi ugyan a hajtómű-sugár elfordításával emelkedik fel, de helyből felszálló gépek, és rendszeresítették is mindkettőt. De nem tolólégcsavaros helikopterek, és nem használnak más rendszert a függőleges emelkedéshez, mint a vízszintes repüléshez. Ez még többé-kevésbé az F-35B -re is igaz, mert a lebegéshez csak részben használja a beépített csőventilátort, a többi tolóerőt az elfordított fúvócső adja.