llax#27
Egyetértek azokal, akik szerint "bulvárszagú" a cím...
Még mindíg sokkal biztonságosabb, mint a siklók...
A Szojuznál egy lehetséges visszatérési mód a ballisztikus pálya. Az egy dolog, hogy most műszaki probléma miatt tért így vissza, de kibírta a terhelést, visszahozta az embereket. Néhány másodpercre ki kell bírnia akár 14-16G-t is, mivel a mentőrakéta ekkora terhelésnek tenné ki, ha emelkedés közben be kellene indítani...
Egy siklóból mi maradna 8G terhelés után??? Egy vagonnyi törmelék... Ott nincs mód a gyors visszatérésre (ballisztikus pálya) és a start után sem lehet már menekülni. A különféle vészleszállási módokban maga a NASA sem igazán bízik, soha nem tesztelték... Egyedül az ATO-t alkalmazták, de az egy "majdnem sima" felszállás (STS-51F).
A Szojuznál ha kell, akár már az indítóállásról is képes menekíteni az embereket a mentőrakéta (volt is rá példa, Szojuz T-10), visszatérésre is több "tartalék" mód van...