#138"semmi köze ahhoz, hogy a már meglévő WAVból új formátumot produkáljon"
Van, mivel a meglévő wavból állapították meg a virtuális klarinét megszólaltatásához szükséges "kottát": Then, says Bocko, it's a matter of letting the computer "listen" to a real clarinet performance to infer and record the various actions required to create a specific sound. The original sound is then reproduced by feeding the record of the player's actions back into the computer model.
"de az hogy egy többszólamú zenét alkatrészeire , hangszereire bontson"
Ahhoz szükség van a hangszerek virtuális másaira, vagy a hangszerek sajátosságait leíró modellekre. Ennek még az elején járnak, hisz még csak egy klarinét "modellje" van meg.
"hogy erre már régesrégen létezik egy sokkal hatékonyabban és egyszerűbben kezelhető megoldás , nevezetesen az MO3"
Az mo3 hangminta alapú, ez meg fizikai modellen alapszik. Két különböző technika.
"kicsit tovább álmodtad a dolgot, ugyanis pl zenei kísérletezés: Bartók elektromos gitáron... Én gitározom, szóval hidd el nekem, hogy a nyelv/levegővétel adatokra elenyésző esetekben van szükség hozzá;)"
Jó, ez egy extrém elképzelés. ;) De a lényeg, hogy teret nyithat ilyesfajta kísérletekre; ez pedig új zenék létrejöttét, új értelmezések implementálását teszi lehetővé.
"Zeneakadémián pont, hogy szükség van a szubjektivitásra összehasonlításban ;)"
De ez a módszer adna objektív metódust is a szakemberek kezébe (ami bevethető pl. az oktatásban).
"Nem fog olyannak hatni egy profi zenész játéka játékklarinéton, mintha egy hiper-szuperen játszana, lévén a megszólaltatásához teljesen más levegőhasználat, stb szükséges."
Persze hogy nem fog ugyanúgy szólni! Épp ezért mondtam a hasonlatot.