• Dj Faustus #138
    "semmi köze ahhoz, hogy a már meglévő WAVból új formátumot produkáljon"
    Van, mivel a meglévő wavból állapították meg a virtuális klarinét megszólaltatásához szükséges "kottát":
    Then, says Bocko, it's a matter of letting the computer "listen" to a real clarinet performance to infer and record the various actions required to create a specific sound. The original sound is then reproduced by feeding the record of the player's actions back into the computer model.

    "de az hogy egy többszólamú zenét alkatrészeire , hangszereire bontson"
    Ahhoz szükség van a hangszerek virtuális másaira, vagy a hangszerek sajátosságait leíró modellekre. Ennek még az elején járnak, hisz még csak egy klarinét "modellje" van meg.

    "hogy erre már régesrégen létezik egy sokkal hatékonyabban és egyszerűbben kezelhető megoldás , nevezetesen az MO3"
    Az mo3 hangminta alapú, ez meg fizikai modellen alapszik. Két különböző technika.

    "kicsit tovább álmodtad a dolgot, ugyanis pl zenei kísérletezés: Bartók elektromos gitáron... Én gitározom, szóval hidd el nekem, hogy a nyelv/levegővétel adatokra elenyésző esetekben van szükség hozzá;)"
    Jó, ez egy extrém elképzelés. ;) De a lényeg, hogy teret nyithat ilyesfajta kísérletekre; ez pedig új zenék létrejöttét, új értelmezések implementálását teszi lehetővé.

    "Zeneakadémián pont, hogy szükség van a szubjektivitásra összehasonlításban ;)"
    De ez a módszer adna objektív metódust is a szakemberek kezébe (ami bevethető pl. az oktatásban).

    "Nem fog olyannak hatni egy profi zenész játéka játékklarinéton, mintha egy hiper-szuperen játszana, lévén a megszólaltatásához teljesen más levegőhasználat, stb szükséges."
    Persze hogy nem fog ugyanúgy szólni! Épp ezért mondtam a hasonlatot.