arrakistor#103
értem én hogy így akarják eladni, rásózni stb. az emberekre... de én erősem kétlem hogy ezen a cikken kívül lesz is ebből egyáltalán valami , már így is túltárgyaltuk ezt a témát, de azért a többi érdeklődő laikus kedvéért most mégegyszer összegzem az ezzel kapcsolatos problémákat és kérdéseket:
1. az alapvető probléma az az nincsen megfelelő szoftver amely egy meglévő zenéből, legyen szó mp3 vagy wav, tehát sztream formátumról hangszerekre bontja és kiválogatja a hallható hangokat, akkor ab ovo nincs további lépés és a szín tiszta klarinétig el sem fogunk jutni, mert elnyomja a Pavarotti tenorja, meg a többi hanxer. Nincsen ilyen szoftver akármennyire is remélik és szeretnék a buzgómócsing tudós kollégák, hogy legyen.
2. ha a tudós kollégák szeretnék rávenni a zeneszerzőket hogy zenéiket újra mintavételezzék az ő saját formátumukban akkor pedig miért tárolnák abban, amikor ott van a rég óta ismert MO3 (nem MP3 !!) amely modul formátum, tehát
kottát, és eseményeket tárol , valamint a hangszerek digitálisan tömörített verzióját a maximális tömörség elérése érdekében.
Messze ez a formátum produkálja a jelenleg elérhető legjobb minőség/méret arányt, és akármennyire is szeretnék az okostojás kollégák pénzért árulni a saját sz*r szabványukat, nem fog nekik összejönni.
3. a mai ismert mp3, ogg és tömörített sztream formátumok és a piacon kapható merevlemezméretek, valamint az internethozzáférési sávszélességek mellett nincs igény ennél tömörebb médiákra és nem fogják rávenni a zeneszerzőket, hogy újrakomponálják zenéiket az ő okostojás .OKO formátumukban csak azért, hogy ők pénzt kaszírozzanak érte.
4. majd ha a tisztelt kollégák egy rendes átlagos zenét (~ 3 perc hosszú, ~ 3 megabájt széles, és ~192kbit/sec mély) valóban az ezredére fognak tömöríteni (értsd: 3 kilobájtra) ugyanolyan minőség mellett és az azt elkövető szoftvert forráskódostul publikálják a neten akkor majd lessz miről vitatkozni. ADDIG NEM.