#126853
Mondom, a probléma az, hogy milyen alapon jelented ki, hogy jelentéktelen hatása lenne..? Az átlag autópályázó kihasználja a 120-140 közötti tartományt. 140-hez képest a 110 vagy 20%-kal kevesebb fogyasztás tartozik. Ez brutálisan sok ahhoz képest, hogy nulla műszaki fejlesztést kíván. Kevésbé kell nyomni a gázt. A kérdés az, hogy ennek össztársadalmi ára milyen. Te hogyan árazod be azt, hogy lassulna talán a felmelegedés és mérséklődne azzal, hogy szállítmányozás üzemanyag költsége csökkenhetne (ha teherautóknál is visszavágsz), de bérköltsége meg nő, stb.
A villanyautó felkent hívei folyamatosan azzal jönnek, hogy egy átlag közeledő max napi 50 km-et ingázik és aki autópályán megy, az sem megy 200 km-nél messzebbre. 200 km oda vissza távolságon amennyivel gyorsabban haladsz, annyival hamarabb tankolsz, ami meg is eszi az időnyereséget. Tehát a semmiért van magasabb fogyasztás. Akkor meg mi értelme az egésznek...?
A kérdés másik rész ez, de egyesek csípőből kijelentik, hogy nincs értelme. No, a teherhajók meg egyre lassabban haladnak a költségek és fogyasztás miatt....