Fbn Lx#126846
Nincs párhuzamban a korábbi feltevésed a konklúzióddal.
Egyrészt, miért "pumpálnák" a száguldozók a forgalmat? Autópályán pl, ha konzisztensen haladnak a belső sávban és nem lassítanak be, hogy fékeztessék a mögöttük lévőket, abból nincs probléma. A gond, ahogy később írtad is, a követési távolság és a hirtelen fékezés, valamint a random sávváltók. Többnyire nem az kényszerít fékezésre, aki száguldozik, hanem az, aki alacsony sebességgel megy át a belső sávba, meg aki alacsony sebességgel halad a külsőben, így arra készteti a többi külső sávban haladót, hogy a belsőbe váltással kielőzzék. Így egyrészt amikor a belsőre váltanak olyan emberek, akiknek alapvetően nem célja kifejezetten gyorsan menni, befékeztetik a gyorsabb sávot az előzésük időtartamára, és esetleg vissza sem térnek a lassabbik sávba pontosan azért, mert nincs kedvük a kifejezetten lassan haladókat kerülgetni.
A sebességkorlátozás lejjebb szállítása pedig nem oldja meg a problémát, hiszen a gond nem az abszolút sebességhatár nagysága, hanem a sebességben rejlő variancia, amiről mellesleg mindkét általad linkelt videó szól. Így nem tudom, hogy honnan jöttek a 160-200-zal száguldozók. Én sem kedvelem a száguldozást, de ez a dugóprobléma szempontjából irreleváns. Utoljára szerkesztette: Fbn Lx, 2019.05.22. 20:59:06