• Zephyr Retiring
    #125669
    Jó téma (mint látszik a reakciókból is)

    Jártam pár nagyvárosban kis és külhonban egyaránt. Magánvéleményem a következő fontossági sorrend:
    1. kerékpáros
    2. tömegközlekedés
    3. autós
    4. gyalogos

    Nagyvárosokról beszélünk. Utolsó a gyalogos közlekedés fejlesztése, mert az a tapasztalatom, minél nagyobb a város, annál lustább a nagy többség (tisztelet a kivételnek, mert az ott is akad) Tehát gyalogolni max azok fognak bárhová is, akik úgy 5 - 7 perces céllal indulnak el. Kerékpáron viszont egészségesebb mindenkinek, és gyorsabb is mint gyalog. A legfontosabb fejlesztés tehát ez lenne mindannyiunk érdekében lehetőleg a közforgalmi utaktól teljesen elszeparált kiépített kerékpáros utakon.

    Második helyre azért került a tömegközlekedés, mert számomra ez bármily meglepő is, nem mindenki szeret gyalogolni vagy kerékpározni viszont, szeretne mindenki eljutni A-ból B-be lehetőleg kényelmesen és olcsón. Buszok számát lehetőleg zéróra csökkenteném, helyette: villamos, troli, hév minivonat és egyéb alternatívákkal próbálkoznék. Lehetőleg napenergia bevonásával.

    Autó. Na igen..se vele, se nélküle legtöbbünk számára. Sajnos egyre többen ugyanígy gondolják. Ha van, csak baj van vele (tankolni kell, dugókba kerülünk stb..) ha nincs, akkor meg rákényszerülünk mások társaságára hosszabb utak esetén.
    Ne legyen igazam, de a nagyvárosokban (remélhetőleg csak a belvárosi részeken) csak idő kérdése és ki lesznek tiltva a benzin és gázolaj üzemű személygépkocsik. És ha már itt tartunk, remélhetőleg a sokkal károsabb buszok is. De ez még odébb van azért..